A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff szerint jelentősen változtathat a gyártók üzleti modelljén Jean Todt azon törekvése, hogy csökkentse a kisebb csapatok motorokra vonatkozó költségeit.
A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff szerint jelentősen változtathat a gyártók üzleti modelljén Jean Todt azon törekvése, hogy csökkentse a kisebb csapatok motorokra vonatkozó költségeit.
A partnercsapatok jelenleg mintegy 14-17 millió fontnyi összeget fizetnek évente azért, hogy megkapják a V6-os erőforrásokat a nagy gyártókról, állítólag a Renault kér a legtöbb pénzt motorjaiért.
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-főnöke szerint azonban nem lehet olyan könnyen csökkenteni ezeket a költségeket, hiszen komoly szerződéseket írtak alá partnereikkel.
„Jelentős hatással volna ez a jelenlegi helyzetre, hiszen egy komoly vállalat alapos tervek alapján állítja fel üzleti ügymenetét, megindokolja beruházásait és aztán aláírja a szerződéseket” – mondta a szakember.
„Ha ezen igazítani vagy változtatni kell azért, mert a környezet nehezebbé vált, az óriási kihívást jelent egy olyan nagyvállalat számára, mint amilyen mi vagyunk.”
„Elő kell állni egy megoldással, egy komoly tervvel, és meg kell indokolni, miért változtatunk a dolgokon – szóval elég trükkös. Úgyhogy igen, komoly hatása lenne.”
Ezen aggályok ellenére Wolff azonban ígéretet tett arra, megvizsgálják annak lehetőségét, miképp tudnának enyhíteni partnercsapataik terhein.
„Mr. Todt szeretné csökkenteni a motorok árát a kiscsapatok miatt, hiszen az alapvetően megterheli a költségvetésüket. Szóval komolyan vesszük mindezt.”
„Elismerjük, hogy ezek komoly költségek, szóval kihegyezzük a ceruzánkat és megvizsgáljuk a dolgot. Ígéretet tettünk arra, hogy előállunk egy válasszal arra vonatkozólag, hogy kivitelezhető-e ez számunkra, vagy sem.”