A Williams ügyvezető igazgatója, Adam Parr úgy gondolja, hogy az FIA és a Forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) által elfogadott szabálymódosítási javaslatok megakadályozhatják, hogy újabb autógyártó búcsúzzon a királykategóriától.
A Williams ügyvezető igazgatója, Adam Parr úgy gondolja, hogy az FIA és a Forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) által elfogadott szabálymódosítási javaslatok megakadályozhatják, hogy újabb autógyártó búcsúzzon a királykategóriától.
Bár a hét elején még pesszimistán nyilatkozott, és úgy vélte, újabb autógyártó követheti a Hondát, a Williams szakembere az FIA és a FOTA tegnapi csúcstalálkozója után már sokkal optimistább volt a sport jövőjével kapcsolatban.
Parr szerint a monacói megbeszélésen elfogadott költségcsökkentésre irányuló javaslatok biztosíthatják a sport hosszú távú jövőjét, illetve azt, hogy a csapatok továbbra is a Forma-1-ben maradjanak.
A szakember a hét elején adott nyilatkozatát a következőkkel egészítette ki az autosport.com-nak adott interjújában: “Azt akartam mondani, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben nem lehet kizárni annak a lehetőségét, hogy valaki, aki csupán marketing megfontolásból van jelen a Forma-1-ben, megnézze a költség/haszon arányt, és azt mondja, többé ez már nem éri meg neki. Azonban ez nem azt jelenti, hogy tudomásom van olyan csapatról, amely a távozását fontolgatná.”
“Úgy gondolom, hogy a tegnapi megbeszélés sikeres volt. Ami azt illet, mindenki, aki ma a Forma-1-ben van, teljes mértékben elkötelezett amellett, hogy a jövőben is a Forma-1-ben maradjon. Úgy gondolom, hogy amit elértünk a tegnapi megbeszélésen a költségek csökkentése terén, komoly változást eredményezhet.”
Parr azt is elmondta, ha előbb sikerül egyezségre jutniuk a jövőbeli szabályokról, és a költségcsökkentő intézkedésekről, nem kizárt, hogy a Honda másképpen határozott volna, és még most is jelen lenne a Forma-1-ben.
Bár a tegnapi megbeszélés részleteit nem hozták nyilvánosságra, megbízható források szerint, többek között egyezség született abban, hogy drasztikusan csökkentik a teszteket, korlátozzák a szélcsatorna használatát és az aerodinamikai fejlesztéseket, illetve egységes elemeket vezetnek be a jövőben a Forma-1-ben.
Az egységes motorok érkezéséről egyelőre semmi hír, a jelentkezési határidő csütörtök éjfél.
A szerdai megbeszélésen megszavazott javaslatok az FIA Motorsport Világtanács elé kerülnek, melyekről a pénteki ülésen döntenek, így addig biztosan várnunk kell a részletekre.