Az üzemanyagtöltő berendezés meghibásodása miatt diszkvalifikálták az Abu Dhabi Nagydíj időmérő edzéséről a Red Bull világbajnokát, Sebastian Vettelt – legalábbis ezt gyanítja a címvédő gárda motorpartnere, a Renault.
Az üzemanyagtöltő berendezés meghibásodása miatt diszkvalifikálták az Abu Dhabi Nagydíj időmérő edzéséről a Red Bull világbajnokát, Sebastian Vettelt – legalábbis ezt gyanítja a címvédő gárda motorpartnere, a Renault.
Vettelt azért fosztották meg időmérőn elért harmadik rajthelyétől, mert a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai delegáltjai nem tudtak megfelelő mennyiségű üzemanyagmintát venni RB8-as versenyautójából.
A Red Bull, illetve motorszállítója, a Renault azonban biztos volt abban, elegendő üzemanyag volt a tankban, így nem értették, miért történt az igencsak kellemetlen fiaskó a bajnokság döntő szakaszában.
Remi Taffin, a Renault pályaműveleti vezetője az Autosportnak nyilatkozva elárulta, alapos vizsgálatot folytattak a történtek után, ám nem találták mechanikai problémára utaló jeleket sem a motoron, sem az üzemanyagrendszeren belül, és a versenyautó fogyasztása is normálisnak bizonyult.
A francia gyártó éppen ezért arra gyanakszik, az üzemanyagtöltő berendezés okolható a történtekért.
„Lefolytattunk egy igen alapos vizsgálatot, és megállapítottuk, hogy hiányzott egy kis üzemanyag a cellából” – mondta a szakember.
„Leellenőriztük a kapott számokat, megvizsgáltuk, mit állítottunk be az üzemanyagtöltőn, és ezek az értékek azt mutatják, hogy az autóban elég üzemanyagnak kellett volna lennie. A Red Bull tehát most a töltő beszállítójával együtt próbál választ kapni. Ez jelenleg is folyamatban van.”
„Ami minket illet, leellenőriztünk mindent, és nem találtunk problémát, tehát most arra keressük a választ, hogy bekerült-e a szükséges mennyiségű üzemanyag az autóba.”
Taffin elmondta, az időmérő edzés utolsó etapjában Vettelt azért utasították arra, állítsa le autóját a levezető körben, mert kaptak egy figyelmeztető jelzést, miszerint nincs elegendő üzemanyag a tankban.
„Azt hittük, az üzemanyagrendszerrel van probléma. Ebben az esetben – és ezt a stewardoknak is megmagyaráztuk – nem engedhetjük meg magunknak, hogy szárazon működjön a benzinpumpa, ekkor ugyanis az beragadhat, és lehet, hogy szét kell szedni a motort.”
„Szóval arra kértük a Red Bull mérnökeit, állítsák le az autót.”
„Biztosak voltunk benne, hogy benne van a kívánt üzemanyag-mennyiség az autóban, tehát nem értettük a dolgot. A belső megbeszélésen azt mondtuk, ez egy igen bizarr és furcsa, lehetetlen probléma.”
A szakember elárulta, várhatóan még a héten választ kapnak a Red Bulltól, mely jelenleg is vizsgálja a történteket.
„Ha nem találunk magyarázatot, az nagy meglepetés lesz. Felül fogjuk vizsgálni a dolgokat a Red Bull-lal közösen, és megpróbáljuk megtalálni a lehető legjobb megoldást.”