A hétszeres világbajnok 12 szezon után búcsúzik a Mercedestől, amelynek színeiben hat világbajnoki címet is szerzett. Az elmúlt évek ugyan nem alakultak jól számára, de idén sikerült megtörnie hosszú nyeretlenségi szériáját a Brit Nagydíjon, majd újabb győzelmet aratott Belgiumban, megszerezve pályafutása 84. futamgyőzelmét. Hamilton azonban az idei, W15-ös kódjelű versenyautóval továbbra is küszködik: a teljesítmény nagymértékben ingadozik a pályák és a környezeti hőmérséklet, valamint a hasmagasság változásai függvényében.
Annak ellenére, hogy Hamilton soha nem fogja vezetni a 2025-ös, W16-os modellt, eltökélt amellett, hogy minden adatot és visszajelzést átadjon a csapatnak, hogy az javítson a jövő évi csomagon.
„Nem mondanám, hogy furcsa érzés” – válaszolta Hamilton, amikor arról kérdezték, furcsának érzi-e egy olyan autó fejlesztését, amelyet soha nem fog vezetni.
„Végső soron minden egyes visszajelzés, amit most adok — George-éval együtt — hozzájárul a fejlődéshez. Ez a feladatom, ezért fizetnek engem.”
„Nem tartok vissza semmit egyik edzésen sem, ez az a csapat, amelyikkel sok-sok éven át sikeres voltam, és azt szeretném, ha a csapat továbbra is eredményes lenne. Én így működöm, ez az, aki vagyok – de talán mások máshogy csinálnák.”
A Mercedes jelenleg a 4. helyet foglalja el a konstruktőrök versenyében, és ebben a pozícióban is fogja zárni az évadot. Hamilton helyét 2025-ben az újonc Andrea Kimi Antonelli veszi majd át.