Hibázott a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), amikor úgy döntött, engedélyezi a csapatoknak a légellenállást csökkentő rendszer (DRS) monacói használatát – állítja a Williams veterán versenyzője, Rubens Barrichello.
Hibázott a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), amikor úgy döntött, engedélyezi a csapatoknak a légellenállást csökkentő rendszer (DRS) monacói használatát – állítja a Williams veterán versenyzője, Rubens Barrichello.
Ahogyan arról már korábban hírt adtunk, néhány versenyző szerint biztonsági kérdéseket vet fel az állítható hátsó szárny használata Monte-Carló szűk utcáin, s emiatt arra kérték a sportot irányító testületet, alaposan fontolja meg, hogy engedélyezi-e a mezőnynek a rendszer használatát a Monacói Nagydíjon.
A Williams istálló technikai igazgatója, Sam Michael nemrégiben elárulta, az FIA képviseletében Charlie Whiting levélben tájékoztatta a csapatokat arról, hogy a DRS-rendszer – kellő ellenállás hiányában – Monacóban is használható lesz majd.
Michael továbbá elmondta, a Williams csapata nem kívánt állást foglalni a kérdésben, ennek ellenére a csapat brazil versenyzője, Rubens Barrichello úgy véli, túl veszélyes lesz az utcai pályán az idén bevezetett eszköz használata.
„Egyszerűen csak azt gondolom, hogy hibás döntés” – mondta Barrichello az Autosportnak.
„Imádnám, ha ezek a vezető emberek beülnének az autóba és megpróbálnák teljesíteni az alagutat úgy, hogy a hátsó szárny nyitva van. Véleményem szerint megvárják, amíg valami rossz történik, aztán ha bekövetkezik a baj, csak annyit mondanak: ’ó, következő évben nem használjuk majd Monacóban’. Nem hallgattak a versenyzőkre ezúttal, így azt gondolom, hibás döntést hoztak.”
Az aggodalmak egyébként úgy a versenyzők, mint a csapatok részéről egyre csak nőnek, a rendkívüli gumikopás, a sok bokszkiállás és az esetleges biztonsági autós periódusok ugyanis komoly kihívás elé állíthatják a mezőnyt.
Barrichello elmondta, attól tart, hogy a versenyzők az előrejutás érdekében túl nagy kockázatot vállalnak majd az alagút végén, ez pedig baleseteket okozhat.
„Monaco nem egy olyan pálya, ahol előzni lehet. Azt gondolják, a DRS használatával megszaporodnak az előzések? Talán igen, de megsérülhet valaki. Ez a tapasztalat.”
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali is állást foglalt az ügyben, noha úgy véli, a biztonsággal kapcsolatos kérdéseket jobb volna zárt ajtók mögött – a nyilvánosság kizárásával – megvitatni. A szakember mindazonáltal elmondta, nehéz hétvége vár rájuk Monacóban.
„Sok a vita a pilóták között a DRS-rendszert illetően. Azt hiszem, Monaco nagyon kemény lesz, de ha a biztonságról van szó, akkor jobb lenne csendesnek maradni és semmit sem tárni a nyilvánosság elé. De nyilvánvaló, hogy elég trükkös helyzet lesz. Viszont ez a döntés született, és a maximumot kell kihoznunk belőle.”