Rubens Barrichello aggodalmát fejezte ki az idén bemutatkozó, menet közben állítható hátsó szárnyak miatt, ugyanis véleménye szerint komoly galibát okozhat az, hogy a versenyzők agyba-főbe fogják azt használni az időmérőn és a szabadedzéseken.
Rubens Barrichello aggodalmát fejezte ki az idén bemutatkozó, menet közben állítható hátsó szárnyak miatt, ugyanis véleménye szerint komoly galibát okozhat az, hogy a versenyzők agyba-főbe fogják azt használni az időmérőn és a szabadedzéseken.
A Versenyzők Érdekvédelmi Szervezete (GPDA) szerdán este ült össze az e heti tesztnek is helyet adó Barcelonában, hogy megvitassa az új szárnyak és a hibrid rendszer (KERS) idei bevezetésével kapcsolatos aggodalmaikat.
Barrichello legfőbb félelme az, hogy a pilótákat belekényszerítik abba, hogy minden lehetőséget megragadjanak az új szárny használatára az időmérőn és az edzéseken, mikor bármikor aktiválhatják a légellenállás csökkentő rendszert.
A versenyen ilyen probléma nem lehet, hiszen csak egy meghatározott részen lehet használni a szárnyat, azt is csak abban az esetben, ha egy másodpercen belülre kerül valaki az előtte haladóval szemben – tehát az előzések megkönnyítése érdekében.
„Bízom abban, hogy egy kicsivel több magyarázatot kapunk arra, hogy miként működik a hátsó szárnyat érintő szabályozás, mert elsősorban ennek a rendszernek az egyenesekben szabadna aktív állapotba kerülnie, hogy elősegítse az előzéseket” – mondta a brazil.
A Williams veteránja nem titkolta, hogy bizony arra lesznek kényszerítve, hogy a gyors kanyarokban is használják majd a rendszert az edzéseken és az időmérőn, ami igencsak instabillá teszi az autók hátulját, és komoly balesetek forrása lehet.
„Most ez úgy működik, mint az F-csatorna (amit a tavalyi év végén betiltottak) – minden egyes kanyarban megnyomod az aktiváló gombot, és egy rémálommá válik minden. Azt gondolom, hogy kell használni, de oly módon, hogy az csakis az előzések elősegítését szolgálja.”
„Azonban a versenyzők arra lesznek kényszerítve, hogy a gyors kanyarokban is használják, mert csak így tudnak jobb időket elérni az edzéseken és az időmérőn. Azt gondolom, ha semmit nem teszünk, akkor hatalmas baleseteket fogunk látni az idei évben. És nem ez a célunk. Ez nem egy szerencsejáték, nem lehet ilyen nagyot kockáztatni.”
„A tavalyi évben a térdeddel működtetted az F-csatornát, és egy lábbal mentem bele az Eau Rouge-ba, és nem ez a cél. Nem így kellene ennek lennie.”
A brazil versenyző az idei évben visszatérő hibrid rendszerről sincs túl jó véleménnyel, mert attól tart, hogy a KERS és a mozgatható hátsó szárnyak aktiválására szolgáló gombokkal történő operálás megzavarhatja a versenyzőket, és elvonhatja a figyelmet.
„A KERS-szel az a probléma, hogy folyamatosan figyelned kell a kormányon lévő számokat, hogy mennyit használhatod még a rendszert az adott körben, és ki tudd kalkulálni, hogy mennyit kell megspórolnod ahhoz, hogy bizonyos részeken még használhasd. Szóval nem nézünk folyamatosan előre” – folytatta.
„Nem szeretném megvárni azt, hogy valaki telibe találja hátulról a másikat, mert éppen csinált valamit a pilótafülkében.”
„A versenyzők között már megy erről az egyeztetés, és Charlie Whiting (versenyigazgató) illetve Jean Todt (FIA elnök) is belefolyt ebbe. Bízunk abban, hogy sikerült egy jobb megoldással előrukkolnunk, és a jelenleginél jobban tudjuk majd kezelni a helyzetet. Én remélem a legjobbakat.”