A leküzdendő akadályok közé tartozott, hogy a globális kartellellenes hatóságok zöld utat adjanak a fúziónak: ezt úgy az Európai Unióban, mint ahogy több mint 20, EU-n kívüli országban végre kellett hajtani. Ezek egyike Marokkó is, ahol viszont a helyi kormányzati jogszabályok előírják, hogy a kérelmeket a jóváhagyást követően kötelező közzétenni. Az engedélyek megszerzéséhez pedig a Porschének, valamint a Red Bullnak fel kellett fedniük együttműködésük részleteit, ezt a jelentést pedig nyilvánosságra is hozták Marokkóban.
A dokumentumból az derül ki, a Porsche július 8-án értesítette a marokkói hatóságokat arról, hogy 10 évre szóló együttműködést köt a Red Bull-lal, melynek keretében 50 százalékos részesedést vállal a versenycsapat működtetésében. A partnerséget várhatóan augusztus 4-én jelentik majd be.
A mostani bejelentésben a Red Bull Technology-be való 50 százalékos bevásárlásról van szó, ám úgy tudni, az együttműködés kiterjed majd a különálló F1-es üzletágra is.
Az eredeti tervek szerint egyébként már a három héttel ezelőtti Osztrák Nagydíjon bejelentették volna a felek a partnerséget, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) azonban nem hagyta még jóvá a 2026-os motorszabályokat – márpedig ez feltétele volt annak, hogy a Porsche hivatalosan is kommunikálja jövőbeli F1-es szereplését.
Bár a marokkói dokumentumok csak a Red Bullról tesznek említést, szinte bizonyos, hogy az energiaital-gyárosok kiscsapata, az AlphaTauri is Porsche-motorokra vált majd. A faenzai istálló viszont 100 százalékban a Red Bull tulajdonában marad.
A Volkswagen Csoport másik brandje, az Audi is várhatóan csatlakozik az F1-hez 2026-ban, az ő projektjük azonban nincs ennyire előrehaladott állapotban. Úgy tudni, az ingolstadtiak még tárgyalnak a Sauber tulajdonosával, a Finn Rausing nevű vállalattal arról, 75 százalékban megvásárolják az F1-es istállót.