Magyarázatot adott a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) arra, miért nem büntette meg Valtteri Bottast rajtkiugrásért a vasárnapi Osztrák Nagydíjon.
Magyarázatot adott a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) arra, miért nem büntette meg Valtteri Bottast rajtkiugrásért a vasárnapi Osztrák Nagydíjon.
A finn versenyző szemmel láthatóan jobban kapta el a rajt pillanatát, mint a mellőle induló Sebastian Vettel, aki ezt a csapatrádión szóvá is tette – a német versenyző még a verseny után is meg volt győződve arról, a Mercedes versenyzője kiugrott a rajtnál.
A spielbergi versenybírók viszont nem büntették Bottast – a hivatalos tájékoztatás szerint azért, mert Bottas 0,201 másodpercen belül reagált a rajtlámpák kialvására.
A Sky Sports F1 televízió által kikockázott felvételeken mindazonáltal az látszik, a finn autója már akkor megmozdult, amikor a rajtlámpák még világítottak.
A Nemzetközi Automobil Szövetség szóvivője, Matteo Bonciani a spielbergi paddockban magyarázatot adott a történtekre – egészen pontosan kifejtette az irányító testület által használt rendszer működését.
„Egy olyan rendszerrel dolgozunk, amely érzékeli a rajtkiugrást” – mondta Bonciani.
„Azt méri, hogy az autó megmozdul-e egy nagyon szűk időintervallumon belül, amikor az utolsó lámpa felvillan, majd kialszik. Ilyenkor bele van kalkulálva az autó egy nagyon apró mozgása, mert ilyenkor a versenyzők még a kuplung utolsó beállításait végzik.”
Hogy pontosan mekkora toleranciáról beszélünk, azt az FIA nem köti a csapatok orrára, az F1-es paddockban azonban azt beszélik, 3 cm bemozdulás engedélyezett.
„Ez a rendszer az időmérő-rendszerhez csatlakozik, 20 éve így működik, és rendkívül megbízhatónak bizonyult eddig.”
„Valtteri Bottas ma megtette ezt az extrémkicsi bemozdulást, amikor elrajtoltatták a versenyt. Más szóval: hihetetlenül pontosan rajtolt, és volt egy nagy adag szerencséje. Az autójának a bemozdulása az említett tűréshatáron belül volt.”