Azt követően, hogy a versenyzők aggodalmuknak adtak hangot, az FIA úgy döntött, hogy az április közepén megrendezésre kerülő Kínai Nagydíjtól betiltja az oldalszekrények szélére kihelyezett visszapillantó tükrök használatát a Forma-1-ben.
Azt követően, hogy a versenyzők aggodalmuknak adtak hangot, az FIA úgy döntött, hogy az április közepén megrendezésre kerülő Kínai Nagydíjtól betiltja az oldalszekrények szélére kihelyezett visszapillantó tükrök használatát a Forma-1-ben.
Az Ausztrál Nagydíj pénteki és szombati napján számos büntetés került kiosztásra feltartás miatt, aminek oka nagyban az, hogy nem látnak jól hátra a versenyzők, és már csak akkor veszik észre a közeledő autót, amikor az már előzési manőverbe kezdett.
A probléma az, hogy a legtöbb csapat nem közvetlenül a pilótafülke mellett, hanem a versenyző fejétől jóval távolabb, az oldalszekrény szélén lévő függőleges légterelőhöz rögzíti a tükröket, hogy azok kevésbé akadályozzák a légáramlatok útját.
Az első kerekek mögött egyébként is „piszkos” a levegő, így az oda kikerült tükrök nincsenek negatív hatással az autó aerodinamikájára, azonban nagyban rontják a versenyző komfortját, hiszen nem elég, hogy a távolságuk miatt kisebb teret fednek le, még vibrálnak is.
Ezt elégelték meg a versenyzők, és ezért fordultak az FIA illetékeseihez, akik azonnal reagáltak is, és kijelentették, hogy a Kínai Nagydíjtól minden csapatnak vissza kell tennie a tükröket a pilótafülke mellé.
Elsőként a Ferrari helyezte ki az oldalszekrény szélére a tükröket, még 2006 elején, majd példáját a Red Bull követte, és sorra jöttek a többiek.
Idén a Ferrari, a Red Bull Racing, a BMW Sauber, a Force India, és a Hispania használja ezt az elrendezést, ám többen is kísérleteztek vele, legutóbb a McLaren próbálgatta azt az edzéseken, ám visszatért a régi elrendezéshez a versenyen Melbourne-ben.
A hétvégi Maláj Nagydíjon bizonyára már több érintett csapat átszereli tükreit, hogy azokat tesztelhesse, míg a Kínai Nagydíjtól már mindenki a régimódi elrendezést fogja használni, biztonsági okok miatt.