Bár január elején még zöld utat adott a Lotus által kifejlesztett rendszer előtt, az FIA péntek este értesítette a csapatokat, hogy a reaktív futómű, amely a fékstabilitást növeli, mégis szabálytalan, így nem lesz használható.
Bár január elején még zöld utat adott a Lotus által kifejlesztett rendszer előtt, az FIA péntek este értesítette a csapatokat, hogy a reaktív futómű, amely a fékstabilitást növeli, mégis szabálytalan, így nem lesz használható 2012-ben.
A Lotus rendszere először a novemberben, Abu Dhabiban megrendezett, újoncok számára fenntartott teszten mutatkozott be élesben és azonnal felkeltette a riválisok érdeklődését, hiszen a menet közben változó hasmagasság komoly előnyökkel járhat.
Az FIA korábban már vizsgálta a rendszert és azt szabályosnak ítélte meg, hiszen nem volt mozgó aerodinamikai elemnek minősíthető, mechanikai rendszerről lévén szó, amit a féknyomaték aktivál és a felfüggesztés része.
Most azonban, a szövetség – eddig ismeretlen okok miatt – mégis megváltoztatta álláspontját, és levelet intézett a csapatoknak a rendszer betiltásáról, derült ki a The Flying Lap web közvetítéséből, ahol a Williams vezető mérnöke, Mark Gillan nyilatkozott.
„A FIA éppen most tiltotta be ezt a típusú rendszert” – mondta a szakember a pénteki adásban.
„Mi is vizsgáljuk már egy ideje a rendszert, hiszen annak nyilvánvaló hatása van az autó aerodinamikájára és bármi, ami lejjebb viszi elöl a hasmagasságot, az előnyt jelent aerodinamikai szempontból.”
A rivális csapatok már az Dbu Dhabiban megrendezett teszt óta – ahol először láthatták a Lotus új fejlesztését – foglalkoznak a témával, és a hírek szerint először a Ferrari próbálta lemásolni a rendszert, aminek terveit véleményezésre el is juttatta a szövetséghez.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali nemrég elmondta, hogy bár véleményük szerint is előnyt jelent a rendszer használata a kanyarok előtti fékzónákban, hiszen javítja a fékstabilitást, de egyelőre még nem biztosak abban, hogy nincsenek-e hátrányai az innovációnak, ráadásul még az FIA visszaigazolására várnak.
A Red Bull Racing közben jelezte, hogy nem sürgetik saját rendszerük kifejlesztését, mert nem biztosak abban, hogy annak használata valóban előnyt jelent hosszú távon.
„Mint minden dolognak, ennek is egy csomagban kell jól működnie, nem csak magában” – mondta Christian Horner csapatfőnök a héten. „Úgy tűnik, hogy egy érdekes koncepció, azonban nem én vagyok a legmegfelelőbb ember arra, hogy ezt véleményezzem.”