Egyre valószínűbb, hogy július elején megkezdődhet a 2020-as F1-es szezon Ausztriában, így az Osztrák Nagydíj lehet az idei első verseny.
Amennyiben így lesz, nagy előkészületeket és tervezést igényel az, hogy megszervezzék a nagydíjat: a koronavírus miatt a logisztikai problémákat sem lesz egyszerű megoldaniuk a csapatoknak, valamint a versenyhétvégén is szigorú szabályokat kell majd betartaniuk.
Franz Tost, az AlphaTauri csapatfőnöke a Speedweek.com című lapnak adott interjújában elmondta, a csapattagok jelentős része tudja majd tartani az 1 méteres távolságot társaitól, ez azonban a garázsokban és az IT-szakembereknél nem megoldható.
„Két vagy három garázsunk lesz ott. A szerelők, akik az autó körül dolgoznak, értelemszerűen szorosabban vannak együtt. Ez 5-6 szerelő autónként. Mindenki más tudja tartani az 1 méter távolságot Ausztriában. A gumikat másik részlegen készítik elő, az elektronika is más területen van, és az IT is máshol ül. Ezek a technikusok el lesznek szeparálva a szerelőktől.”
„Az informatikusok természetesen egymás mellett ülnek, mert egymás mellett vannak a számítógépeik. Ezért azzal számolhatunk, hogy azt az utasítást kapjuk az osztrák kormánytól, hogy maszkot kell viselnünk” – folytatta Tost.
A kerékcseréknél több ember dolgozik együtt az autón, azonban ez nem probléma a csapatoknál, hiszen egyébként is sisakot viselnek.
A csapattagokat tesztelni fogják az Osztrák Nagydíj előtt, valamint – amennyiben két versenyt is rendeznek Spielbergben – úgy jó eséllyel a két futam közötti időszakban is. A kérdésre, vajon lesz-e elég teszt az F1-es csapatok számára, amikor még olykor az idősotthonoknak és kórházaknak sem jut elég, Tost így válaszolt: „Addigra ez nem szabad, hogy akadály legyen.”
Az angol csapatoknak megoldást kell találniuk arra is, hogy kamionjaikkal keresztülszeljék Európát: a jelenlegi szabályozás szerint egy kamionsofőrnek egy európai ország határának átlépésekor legfeljebb 4 napos „egészségügyi igazolással” kell rendelkeznie – ennyi idő azonban általában nem elég, hogy eljussanak Angliából Ausztriába.
Tost szerint erre megoldást fognak találni, és egyeztetnek majd a kormányokkal, hogy gond nélkül átléphessék a határokat.
Az Osztrák Nagydíjat követően két tesztnapot is tervezett a Pirelli az AlphaTaurival, azonban ez most másodlagos téma – mondta Tost. „Először meg kell néznünk, hogy egyáltalán odamehetünk-e, és rendezhetünk-e versenyt.”
Miután négy hónapot teljesen kihagytak a csapatok, jogosan merül fel a kérdés, hogy nem tudnának-e megegyezni egy tesztnapról az első verseny előtt.
„Meglátjuk. Ehhez minden csapatnak valamivel előbb kellene odautaznia, hogy egy közös tesztet tudjuk szervezni. Nem gondolom, hogy minden csapat tudna külön tesztelni. Annak nem lenne értelme. Egy, az osztrák kormány számára elfogadható ajánlatot kell tennünk” – mondta Tost.
Júliusban Siverstone is két versenyt rendezne a jelenlegi hírek szerint, azonban ott naponta most is 600 fő a koronavírusban elhunytak száma. A kérdésre, ez nem jelent-e aggodalmat számukra, Tost így felelt: „Ilyen távoli időpontra még nem terveztünk logisztikai oldalról. Először azon vagyunk, hogy az Osztrák Nagydíjjal kapcsolatban mindent letisztáztunk. Aztán jön Anglia a sorban.”