Alacsonyabb kiképzésű orrkúpokkal tenné biztonságosabbá a Forma-1-et a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai tanácsadója, Andy Mellor.
Alacsonyabb kiképzésű orrkúpokkal tenné biztonságosabbá a Forma-1-et a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai tanácsadója, Andy Mellor.
A szakember az FIA Intézet újonnan megjelent magazinjában osztotta meg véleményét a forma-1-es versenyautók orrszerkezetével kapcsolatban, és kifejtette, azok magassága az egyik legfontosabb szempont az olyan ráfutásos balesetek bekövetkeztekor, mint amilyen Heikki Kovalainen és Mark Webber ütközése volt a tavalyi Európa Nagydíjon.
Mellor elmondta, már folyamatban vannak azok a kutatások, melyek segítségével arra próbálnak választ kapni, hogy az alacsonyabb kiképzésű orrkúpok biztonságosabbá tehetnék-e a sportágat.
„A hátul haladó autó orrának magassága döntő tényező, mivel ez határozza meg, hogy az autó rakétaszerűen megemelkedik-e” – mondta az FIA technikai tanácsadója.
„A sebesség ugyancsak befolyásoló tényező, akárcsak az ebből adódó hosszirányú –és függőleges gyorsulás. Az orr-kerék érintkezés problémája meg van oldva. Vannak meghatározott paraméterek, melyek teljesülésekor a két elem érintkezése érintkezése nem dobja meg az autót. A megoldás tehát megvan, már csak meg kell valósítani.”
Szakértők szerint egyébként azzal is megelőzhetők lennének a ráfutásos balesetek, ha a versenyautók első vezetőszárnyait más elvek alapján terveznék, és azok megakadályoznák, hogy az orrkúp közvetlenül érintkezzen az elöl haladó autó hátsó kerekével.