A BMW versenyzője, Marco Wittmann nyerte a német túraautó-bajnokság (DTM) második hungaroringi versenyét. A vasárnapi futamon Timo Glock és Philipp Eng állhatott még dobogóra, a bokszutcában pedig drámai balesetek borzolták a kedélyeket.
A vasárnap délelőtt időmérő edzésen a Mercedes versenyzői domináltak: a rajtelsőséget Lucas Auer szerezte meg, mellőle pedig Pascal Wehrlein várhatta a piros lámpák kialvását, megelőzve a szintén Mercedesszel versenyző Paul di Restát, Edoardo Mortarát és Gary Paffettet.
A szombati küszködés után a BMW-k ezúttal is szinte esélytelenül várták a versenyt, a futamon azonban a drámai fordulatok a bajorok malmára hajtották a vizet.
Az eső ugyanis hamar megérkezett a versenypálya fölé, az élről induló Auert pedig hamarosan megelőzte márkatársa, Wehrlein. Mivel az eső egyre inkább rákezdett, elkerülhetetlen volt, hogy a versenyzők kiálljanak esőgumikért, a bokszutcában azonban drámai események következtek.
Először Auer érkezett meg, a garázsok előtti betonozott részen azonban autójával egész egyszerűen képtelen volt időben lelassítani, és elütötte az ott tartózkodó pályabírókat. Nem sokkal később hasonlóan járt Edoardo Mortara és Bruno Spengler is, a versenyirányítás pedig a verseny megszakítása mellett döntött.
„Az egyik érintett pályabírónak súlyos lábsérülései vannak. Két további személy közepes sérüléseket szenvedett. Egyikük sincs kritikus állapotban, mindenkit kórházba szállítottak” – áll a DTM által kiadott közleményben.
A legsúlyosabban sérült pályabírót helikopterrel szállították kórházba, állapota stabil.
[su_spoiler title=”Videó: Több embert elütöttek a bokszutcában a DTM-futamon (18+)” style=”fancy” icon=”folder-1″][/su_spoiler]
A verseny újraindítása után Wehrlein, Paffett és Juncadella vezetésével a Mercedesek maradtak az élen, ők azonban még adósak voltak egy-egy kerékcserével, sőt, Paffett autóján még az esőgumik voltak fent.
Wehrlein kényelmes előnyre tett szert, Juncadella azonban zárkózott, majd hamarosan meg is előzte a németet. A párost az Audi versenyzői, Nico Müller és Jamie Green követték, akik szintén nem voltak még kint a kötelező kerékcserén. A mögöttük érkező BMW-kötelék viszont igen, így hamarosan Marco Wittmann vehette át a vezetést.
A német végül megnyerte a második hungaroringi DTM-futamot, megelőzve márkatársait, Glockot és Enget.
Mivel Gary Paffett csak a 18. helyen ért célba, elveszítette a vezetést a bajnoki összetettben, a pontversenyt így Timo Glock vezeti.
A verseny végeredménye: