A hétvégi Kínai Nagydíjon is a gumikezelés jelenti majd a legfőbb kihívást a Forma-1 mezőnye számára – állítja Valtteri Bottas, a Williams újonc versenyzője, aki reméli, a kiábrándító idénykezdet után csapatának sikerül előrelépnie.
A hétvégi Kínai Nagydíjon is a gumikezelés jelenti majd a legfőbb kihívást a Forma-1 mezőnye számára – állítja Valtteri Bottas, a Williams újonc versenyzője, aki reméli, a kiábrándító idénykezdet után csapatának sikerül előrelépnie.
A Williams sem Ausztráliában, sem Malajziában nem tudott pontot szerezni, autója ugyanis a várakozásokon alul teljesített a 2013-as szezon első két versenyhétvégéjén.
Bottas ennek ellenére bizakodva várja a folytatást, reményei szerint ugyanis Kínában jobban szerepelhetnek majd.
„Van már tapasztalatom a sanghaji pályával kapcsolatban, tavaly ugyanis az első szabadedzésen autóba ülhettem – ez a helyszín hasonló karakterisztikával bír, mint a maláj versenypálya” – magyarázta az újonc. „Olyan nagy hőség és magas páratartalom ugyan nincs, de az időjárás nagyon változékony lehet, szóval fontos, hogy az autónk jól működjünk a különféle körülmények közepette.”
Bottas szerint egyértelmű, hogy ezúttal is a gumik okozzák majd a legtöbb fejfájást a csapatok számára.
„A legnagyobb kihívást a gumik megfelelő működtetése jelenti majd minden csapat számára, a hőmérséklet ugyanis gyakran elég alacsony, és a sima aszfalt is teljesen más, mint az első két futamon látottak.”
„Balszerencsés voltam, hogy nem sikerült a pontszerzés az utolsó versenyen, és bár nem állunk úgy, ahogy kellene, a csapat keményen dolgozik az autó megértésén, és azon, hogy egy olyan csomaggal álljunk elő ezen a versenyen, mely előrelépést jelenthet a teljesítményünket tekintve.”
Bottas csapattársa, Pastor Maldonado hozzátette, a megfelelő taktika megválasztása is nagyon fontos lesz majd Sanghajban.
„Meglehetősen kiszámíthatatlan verseny várhat ránk, és különösen az időjárási körülmények jelentenek kihívást” – mondta az egyszeres futamgyőztes. „Számos különféle kanyar található ezen a pályán, és meg kell találni a megfelelő egyensúlyt, mivel a hosszú egyenesekben jó végsebességre van szükség, a kanyarokban viszont kiváló tapadásra.”
„A stratégia szintén kihívást jelent, hiszen a mérnököknek meg kell hozniuk néhány igencsak nehéz döntést arra vonatkozóan, hogy milyen versenyt is fussunk itt.”