Ugyan komoly előrelépés elődjéhez képest, a Mercedes W03-as versenygépe még nem készült fel arra, hogy a futamgyőzelmekért harcoljon – állítja a német gárda csapatfőnöke, Ross Brawn.
Ugyan komoly előrelépés elődjéhez képest, a Mercedes W03-as versenygépe még nem készült fel arra, hogy a futamgyőzelmekért harcoljon – állítja a német gárda csapatfőnöke, Ross Brawn.
A szakember újságíróknak nyilatkozva a második kollektív tesztsorozat helyszínén, Barcelonában elárulta, az új versenyautó egyelőre pontosan úgy teljesít, ahogy várták, és különösen annak örülnek, hogy nincsenek komoly megbízhatósági problémáik.
„A lényeg, hogy egyelőre úgy tűnik, nincsenek semmiféle komoly problémánk, nincsenek nagyobb gondjaink” – magyarázta Brawn. „Minden rendben van, az autó megfelelően működik.”
„Talán valami felüti majd a fejét, miről még jelen pillanatban nem tudunk, de egyelőre úgy tűnik, rendben működik a versenygép, ez pedig nagyszerű, mert most már elkezdhetünk a teljesítményen dolgozni.”
„Sokkal jobb formában vagyunk, mint tavaly ilyenkor. Eddig több mint 2000 km-t tettünk meg, tavaly pedig ennek csupán felét ugyanezen szakaszban.”
Brawn elárulta, a jövő heti, utolsó előszezoni teszten arra helyezik majd a hangsúlyt, hogy javítsanak a W03-as versenygép tempóján. A Mercedes csapatfőnöke ezzel együtt óvatosan nyilatkozott, hiszen úgy érzi, Ausztráliában még nem lesznek olyan helyzetben, hogy felvegyék a harcot a győzelemért.
„Még nem” – válaszolta szakember arra a kérdésre, hogy Melbourne-ben számolnak-e futamgyőzelemmel. „Még rengeteg teendőnk van, és túl korai jóslatokba bocsátkozni.”
„Mindkét versenyzőnk képes a győzelemre, efelől kétségem sincs. Most már csak elő kell állnunk egy jó autóval. Nem hinném, hogy ez már most rendelkezésünkre áll, de egyértelműen sikerült előrelépnünk ahhoz képest, ahogy 12 hónappal ezelőtt álltunk.”
A brackley-i gárda első embere hozzátette, sikerült javítaniuk az abroncsok kezelésén, mellyel az elmúlt esztendőben igencsak meggyűlt a bajuk, és komoly hatással volt teljesítményükre.
„Igyekszünk megtalálni az egyensúlyt az etapok során a gumik felhasználását tekintve. El kell döntenünk, hogy keményen nyomjuk-e az elején, a gumik pedig hamar tönkremennek, vagy megpróbálunk vigyázni rájuk, és következetes köridőket diktálunk. Meg kell tudnunk, melyik a jobb módszer, és hogy milyen beállításokra van szükségünk.”
„Amikor megérkezünk a következő tesztre, sokkal több időt szentelünk erre. De ez egyáltalán nem baj. Csak nem olyan jó, mint ahogy vártuk, de egyáltalán nem rossz. Azzal a ténnyel viszont óvatosan kell bánnunk, hogy a barcelonai egy elég szokatlan pálya, sok gyors jobbossal, és a tapadási szint is egyre nagyobb lesz.”