Ross Brawn, a Mercedes GP csapatfőnöke arra kéri a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), értékelje ki az idei évben bevezettet DRS-rendszert a szezon végén, hogy kiderüljön, érdemes-e használni ugyanígy használni a továbbiakban.
Ross Brawn, a Mercedes GP csapatfőnöke arra kéri a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), értékelje ki az idei évben bevezettet DRS-rendszert a szezon végén, hogy kiderüljön, érdemes-e használni ugyanígy használni a továbbiakban.
Az idei évben rendkívüli módon megszaporodtak az előzések a versenypályákon, Brawn szerint azonban a Pirelli abroncsai legalább annyira felelősek mindezért, mind az állítható hátsó szárnyak.
„Nehéz megmondani, mennyire értékes, mert a DRS hatása nem olyan nagy, mint a gumiké” – fogalmazott a szakember.
„Úgy gondolom, a gumik óriási szerepet játszanak. A DRS-t pedig azért vezették be, hogy megszüntesse a vonatozást a pályán, és ez eddig nem történt meg az abroncsok miatt. Tehát szerintem a szezon végén az FIA-val közösen meg kellene tennünk egy lépést hátrafelé. Ki kell deríteni, hol árt és hol segít a rendszer, és meg kell tudnunk, milyen előnyünk származik belőle, és, hogy vajon minden kitűzött célt elértünk-e vele.”
Brawn amiatt aggódik, hogy az előzés esetenként túl könnyűvé válik a Forma-1-ben – ami miatt leértékelődnek a manőverek.
„Volt néhány versenyünk idén, ahol azt kívántuk, bárcsak ne lenne DRS, mivel pozíciókat veszítettünk. Montreal remek példa erre.”
„Ez frusztráló, de meg kell értenünk, hogy a rajongók számára izgalmasak-e az előzések a DRS-rendszerrel, vagy sem, vagy, hogy inkább jobban szeretnék, ha valamivel nehezebbé válnának. Éppen ezért a gumikkal és más tényezőkkel is dolgoznunk kell.”
„Úgy vélem, ha meg tudtuk volna tartani a Bridgestone abroncsok következetességét – melyek rendkívül következetesek voltak a múltban -, akkor a DRS nagyon fontos tényező lett volna. A gumik miatt viszont kevésbé számít kritikusnak.”