Brawn még Michael Schumacher-érában volt a Ferrari technikai igazgatója, az olasz istállóval pedig elképesztő sikereket ért el a 2000-es évek elején. Később, 2009-ben saját csapatával, a BrawnGP-vel is megnyerte a világbajnoki címet, majd a Mercedes csapatfőnöke lett.
Ezt követően néhány évet az F1-től távol töltött, majd a száguldó cirkusz ügyvezetőjeként tevékenykedett az elmúlt szezonok során, és többek mellett ő felügyelte a 2022-ben bevezetett új technikai szabályok megalkotását.
Bár az olasz sajtó a napokban ismét összeboronálta a Ferrarival, Brawn most kijelentette, nyugdíjba megy.
„Ez most a megfelelő időpont számomra ahhoz, hogy visszavonuljak. „A munka oroszlánrészét elvégeztük, most egy konszolidációs periódusban tartunk” – fogalmazott a neves szakember az F1.comon vezetett rovatában. „2026-ban jön egy újfajta autó, de addig még négy év, elég messze van, szóval jobb, ha a következő csoport átveszi a stafétát. Úgy hiszem, jó állapotban hagyom itt az F1-et.”
„46 éves pályafutásom minden percét imádtam, és abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy nagyszerű csapatokkal, versenyzőkkel és emberekkel dolgoztam együtt. Semmin sem változtatnék. Egy dolog biztos: a feleségem és a családom támogatása nélkül nem sikerült volna, és nem is akartam volna csinálni.”
„Most a kanapémról figyelem tovább az F1-et, szurkolok, mint egy F1-rajongó, és örülök annak, hogy ilyen fantasztikus állapotban van a sport, és fantasztikus jövő vár rá.”
Brawn egyébként először 1985-ben dolgozott az F1-ben a Lola csapatánál, majd a Benettonhoz került, ahol 1991-től kezdve technikai igazgatóként dolgozott, Michael Schumacherrel pedig 1994-ben és 1995-ben is világbajnoki címeket nyert. Később aztán követte a német pilótát a Ferrarihoz.