A jelenlegi aerodinamikai szabályok miatt Daniel Ricciardo csak utas volt az autóban, amikor a vasárnapi Azeri Nagydíjon összeütközött csapattársával, Max Verstappennel – mondja Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója.
Ricciardo a bakui verseny 40. körében ütközött neki hátulról csapattársa autójának, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) stewardjai pedig mindkettejüket megrovásban részesítette.
„Nem akarom kommentálni, hogy ki lehet felelős, vagy egy csapat hogyan kezelhetné az efféle dolgokat egy verseny során, de úgy hiszem, az, hogy a stewardok mindkettejüket megrovásban részesítették, helyes döntés volt” – mondta Ross Brawn.
„De szerenték kiemelni egy technikai dolgot. Amint Daniel megválasztotta az irányt, és Max megváltoztatta a sajátját, blokkolta azt az ívet, így az ausztrál csak utas volt. Ricciardo leszorítóerő-vesztése Verstappen autója mögött lényegében megállíthatatlanná tette az ő versenygépét.”
„Gyakran csak a kanyarokban gondolunk a leszorítóerőre, pedig az extra tapadás hatása a féktávokon óriási. Ha elvesszük ezt a tapadást a fékezési zónában, a vasárnapi történések elkerülhetetlenné válnak.”
Brawn szerint csak idő kérdése volt egy ilyen baleset – a szakember szerint ez a jelenség az egyik olyan aerodinamikai probléma, amit orvosolni szeretnének a 2021-es szabályváltoztatásokkal. Néhány új szabály viszont már jövőre érvénybe lép.
„Bár ez egy nagyon erős példa, újra rámutatott arra, hogy meg kell találnunk a módját annak, hogy olyan szabályokat alkossunk, melyeknek köszönhetően az autók könnyebben tudnak versenyezni egymással ilyen körülmények között.”
„A Stratégiai Munkacsoport és az F1 Bizottsága által elfogadott számos módosítás azt célozza meg, hogy szorosabb versenyzést, és több előzést lássunk 2019-ben, és ez egy nagyon fontos lépés.”