A Mercedes GP csapatvezetője szerint az új pontrendszer miatt agresszívebb stratégiákat, keményebb ütközeteket, és nem utolsó sorban az eddiginél sokkal több előzést láthatunk majd a versenyeken az idei évben.
A Mercedes GP csapatvezetője szerint az új pontrendszer miatt agresszívebb stratégiákat, keményebb ütközeteket, és nem utolsó sorban az eddiginél sokkal több előzést láthatunk majd a versenyeken az idei évben.
A csapatok a héten megegyeztek abban, hogy nagyobb legyen a pontkülönbség az első két helyezett között, hogy elkerüljék azt, ami az elmúlt években tapasztalható volt, mikor senki nem kockáztatott az extra két pontért, és inkább behozta autóját a biztos második helyen.
“Idén sokkal jobban ösztönözve lesz a második helyezett, hogy megpróbálja megverni az előtte haladót” – mondta Brawn a BBC Sport-nak. “Az igazság az, hogy az eddigi extra két pont nem volt elég ösztönző, viszont az extra hét már az lesz.”
A tavalyi évben az első nyolc helyezettet jutalmazták pontokkal, és az első három 10-8-6 arányban kapta meg a pontokat, jövőre viszont változik a helyzet, az első tíz helyezettnek járnak pontok, méghozzá 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 leosztásban.
Két hónap alatt egyébként már másodszor változik a rendszer, hiszen decemberben a Motorsport Világtanács már jóváhagyta az új szisztémát, ám a csapatvezetők úgy érezték, hogy az első (25) és a második (20) között továbbra sem elég nagy a százalékos különbség.
“Annak, hogy ismét módosítottunk a pontrendszeren, csakis az volt az oka, hogy még jobban motiváljuk a résztvevőket a futamgyőzelmek megszerzésére, mert úgy éreztük, a decemberben jóváhagyott szisztéma továbbra sem elég ösztönző a követő pilóta számára” – folytatta a szakember, aki az új gumiszabályt is jónak tartja.
Az idei évben az első tíz helyről rajtoló versenyzőnek azzal a gumigarnitúrával kell megkezdenie a versenyt, amivel a legjobb idejét teljesítette az időmérő utolsó etapjában. Ez pedig egy újabb taktikai elemet hoz be, és dilemma elé állítja a csapatokat.
Felmerülhet a kérdés, hogy lágy gumival fussanak-e minél jobb kört az időmérőn, bevállalva azt, hogy hamarabb elfogynak majd az abroncsok a verseny elején, vagy inkább beáldozva a kvalifikációt, keményebb keverékeken, ütőképesebb csomaggal induljanak a versenyen.
Az F1 Bizottság hétfői ülésén a csapatvezetők arról is beszéltek, hogy meg kellene emelni a kötelező kerékcserék számát a versenyeken. A jelenlegi egyről kettőre, ugyanis többen attól tartanak, hogy mindenki az egy kiállásra fog hajtani, és az eddiginél is megjósolhatóbbak lesznek a versenyek.
Ezt a kezdeményezést végül elvetették a csapatok, azonban Brawn elmondta, hogy később ismét elővehetik az ügyet, sőt akár még szezon közben is változtathatnak ezen, ha úgy gondolják, valóban szükség van erre.
“Egy kicsit aggódok, hogy milyenek lesznek a versenystratégiák” – magyarázta. “A csapatok úgy gondolják, hogy először meg kell néznünk, mi lesz a helyzet, aztán pedig ha kell, ismét elővesszük az ügyet.”
“Azonban egyelőre még nem tudunk eleget ahhoz, hogy dönteni tudjunk erről. Meg kell várnunk az első néhány versenyt, mielőtt még bármiféle változtatásról döntenénk.”