A Mercedes GP csapatfőnöke, Ross Brawn úgy gondolja, hogy a Red Bull Racing még simán befogható az idei szezonban, jóllehet az első hét versenyen látottak alapján egyértelműen kijelenthető, hogy az energiaital-gyárosok a legesélyesebbek a vb-cím megszerzésére.
A Mercedes GP csapatfőnöke, Ross Brawn úgy gondolja, hogy a Red Bull Racing még simán befogható az idei szezonban, jóllehet az első hét versenyen látottak alapján egyértelműen kijelenthető, hogy az energiaital-gyárosok a legesélyesebbek a vb-cím megszerzésére.
A Red Bull az idei évben még egyszer sem talált legyőzőre az időmérő edzésen, és bár nem tudta mindig kihozni magából a maximumot a versenyeken, vezeti az egyéni bajnokságot, és mindössze egyeten pont a lemaradása a McLarennel szemben a konstruktőrök versenyében.
Brawn azonban úgy gondolja, hogy még bármi megtörténhet az idei évben, és a riválisok még simán felzárkózhatnak, különösen úgy, hogy kezdik megfejteni a Red Bull erejének titkát.
„Úgy érzem, a Red Bull még befogható” – mondta a csapatfőnök az Autosprint magazinnak.
„Számos területen teljesen másképpen tervezték meg autójukat, mint a többiek, így szerintem most mindenki azon dolgozik, hogy azokat az elemeket a következő futamokon már pályára vihessék.”
“Például tudomásom van arról, hogy mindenki nagyon érdeklődik a Red Bull Racing kipufogó-rendszere iránt (amely a többiekétől eltérően nem az oldalszekrény tetején, hanem a hátsó felfüggesztés alatt van kivezetve).”
„Amit még nem sikerült teljesen megvalósítaniuk, az az F-csatorna. A McLarent pedig éppen ez teszi olyan versenyképessé: amelyik pályán jól működik, ott ennek köszönhetően tudja ledolgozni hátrányát az RB6-tal szemben.”
„Ami a bajnokságot illeti, a Red Bull még simán befogható” – folytatta Brawn, aki persze tisztában van azzal, hogy rengeteget fejlődött az osztrák tulajdonú alakulat a tavalyi szezon óta, amikor nem minden pályán volt versenyképes az autója.
„A tavalyi évad elején egy aerodinamikailag jobb autóval rendelkeztünk, de a szezon során befogtak, sőt meg is előztek minket ezen a téren, jóllehet mechanikailag továbbra is a mi autónk volt a jobb, és ezét is nyertük meg a bajnokságot.”
„Az elemzéseinkből tudjuk, hogy az olyan pályákon, mint Monaco, Valencia, és még Monza, melyek nagyon gyorsak és kevés kanyarral vannak tarkítva, előnyben voltunk, ugyanis a fékzónákban, illetve a tapadás terén jobbak voltunk.”
„Azóta viszont sokat fejlődtek, megértették gyenge pontjaikat, és az idei bajnokságban, miközben megtartották kiváló aerodinamikai csomagjukat, mechanikailag is sokkal erősebbek lettek. Manapság már nincsen olyan pálya, ami ne feküdne autóiknak, és ez hatalmas előny.”