A múlt vasárnapi, szuzukai verseny több dolog miatt is emlékezetes marad az egyszer F1-rajongó számára: a futamot a kaotikus körülmények miatt pár kör után félbeszakították, majd bő 2 órás várakozás után indították újra. Szinte a teljes mezőny abban a hitben volt, hogy az alaposan redukálódott versenytáv miatt nem kapják meg a megszokott pontmennyiséget a versenyzők, végül a szabálykönyv furcsa megfogalmazása miatt mégis így történt – ez, illetve Charles Leclerc utólagos időbüntetése pedig azt eredményezte, hogy Max Verstappen bebiztosíthatta második világbajnoki címét, amit tulajdonképpen a dobogós ceremónia előtt néhány perccel közöltek csak vele.
A Benetton és a Renault egykori csapatfőnöke, Flavio Briatore szerint döbbenetes az, ami Japánban történt – és szerinte muszáj beszélni a problémás esetekről, mert úgy tűnik, a nemzetközi sajtóban nemigen foglalkoznak azokkal.
„Normális az, hogy egy olyan versenyző, mint Max, aki abszolút megérdemelten nyeri meg a világbajnoki címet, úgy legyen újra bajnok, hogy nem is tud róla? Normális, hogy a világbajnok csapat sem tud róla? Nagyon nem tűnik rendben lévőnek, hogy a győztes csapatnak fogalma sincs arról, hogy a versenyzőjük épp megnyerte második világbajnoki címét. A verseny 28 körig tartott, hogy a pokolba oszthattak teljes mennyiségű pontot?” – teszi fel a kérdést Instagram-bejegyzésében a korábbi Forma-1-es csapatfőnök.
Briatore említést tett arról is, hogy a versenyirányítás hibája miatt Pierre Gasly és a mezőny többi tagja életveszélyes helyzetbe keveredett a pályára beküldött munkagépek miatt.
„Szörnyű volt a láthatóság, az autók gyorsan mentek a pályán, ők pedig beküldtek két traktort a pályára. Ez normális? Emlékezhetünk a Bianchi-incidensre… Gasly maga előtt talált egy traktort, miközben alig látott valamit – egy olyan helyzet alakult ki, amiből könnyen végzetes baleset lehetett volna!”
Briatore szerint az is teljesen nonszensz, hogy a Ferrari pilótája, Charles Leclerc utólag 5 másodperces időbüntetést kapott, amiért elfékezte magát az utolsó előtti kanyarban. Az olasz szakember szerint a fiatal pilótát legfeljebb figyelmeztetni lehetett volna, de büntetést semmiképp nem érdemelt.
„És az normális, hogy Leclerc-t megbüntetik, holott ő volt elöl az utolsó sikánban, nem veszélyeztetett senkit, és ugyanakkora előnnyel jött vissza a Red Bull elé, mint amekkora előtte volt? Legfeljebb megrovást kaphatott volna, de 3 perc alatt döntöttek, miközben Monzában három vagy hat órába telt… Miért büntették meg Leclerc-t, mikor nem kellett volna? Megrovást kellett volna kapnia Charles-nak, hogy ha még egyszer megcsinálja, akkor kap egy 5 másodperces büntetést.”
Briatore hozzátette, akárcsak Szingapúrban, ezúttal is a Ferrari itta meg a levét a történéseknek: „Két alkalom, amikor a Ferrari hátrányba került, ez normálisnak tűnik? És nem látom, hogy bárki is reagálna a Ferrari részéről, senki nem mond semmit, az újságok is alig írnak róla.”