A sportfelügyelők jelenleg is vizsgálják, hogy Michael Schumacher szabályosan előzte-e meg Fernando Alonsót az utolsó métereken, ugyanis a szabályok kimondják, hogy bár az első biztonsági autós vonal után szabad az előzés, ez nem vonatkozik az utolsó körre.
A sportfelügyelők jelenleg is vizsgálják, hogy Michael Schumacher szabályosan előzte-e meg Fernando Alonsót az utolsó métereken, ugyanis a szabályok kimondják, hogy bár az első biztonsági autós vonal után szabad az előzés, ez nem vonatkozik az utolsó körre.
Schumacher szemfüles volt az utolsó kör utolsó méterein, és azonnal kihasználta Alonso botlását, aki nem tudott tökéletesen kigyorsítani a Rascasse kanyarból, miután a biztonsági autó az utolsó kör végén elengedte a mezőnyt.
A hétszeres világbajnok betette Mercedesét a Ferrari mellé az utolsó kanyarban, az első biztonsági autós vonal mögött, és a célegyenesre már előtte kanyarodott rá, így elhappolta előle a hatodik pozíciót.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali azonban úgy gondolja, hogy egykori pilótájuk helytelenül cselekedett, ugyanis az utolsó körben már nem szabad előzni a biztonsági autó alatt.
„Ez a szabály, hogy nem előzhetsz az utolsó körben” – mondta az olasz szakember a BBC Sport-nak. „Teljesen tiszták a szabályok számunkra, de majd meglátjuk, hogy a sportfelügyelők mit mondanak.”
A Mercedes GP csapatfőnöke, Ross Brawn viszont nem meglepő módon úgy gondolja, hogy igenis szabályos volt Schumacher előzése.
„Versenyezhetsz a fehér vonal és a célvonal között. Versenyzőinkkel közöltük is, hogy szabadon versenyezhetnek” – magyarázta a brit szakember.
Ha a hétszeres világbajnokot bűnösnek találják, 25 másodperces idbüntetést kaphat, mellyel visszacsúszhat a 12. pozícióba.