Úgy tűnik, a McLaren új fejlesztései meghozták a sikert, hiszen Jenson Button és Lewis Hamilton zárta az élen az Ausztrál Nagydíj második szabadedzését. Alonso a harmadik helyre hozta be a Ferrarit a Red Bull duója elé.
A McLaren komoly meglepetést okozott az Ausztrál Nagydíj pénteki második szabadedzésén, hiszen pocsékul sikerült téli felkészülését követően az élen végeztek versenyzői, akiknek egyedüliként sikerült 1:25-ös időt autózniuk.
A másfélórás edzés végén a pilóták versenykörülményeket szimuláltak, hogy teszteljék, miként működnek majd az állítható hátsó szárnyak, melyeket abban az esetben lehet majd aktiválni a célegyenesre ráfordító előtt, ha az azt megelőző kanyar fékzónájában egy másodpercen belül vannak az előttük haladóval szemben.
A versenyzők legjobb köreiket az edzés közepén futották meg, mikor feltetették autóikra a Pirelli lágy gumikeverékeit.
Lewis Hamilton 1:25.854-es idejével állt először az élre, azonban csapattársa, Jenson Button kicsivel több, mint egy tizedet verve rá, átvette tőle a vezető pozíciót, és azt már nem is engedte ki a kezéből.
Fernando Alonso a harmadik helyre hozta be a Ferrarit a Red Bull duója elé, akik a csapat utasítására nem használták az állítható hátsó szárnyat a tréning javarészében.
Michael Schumacher a hatodik pozícióban végzett a Mercedesszel, a Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa előtt, akit Sergio Perez (Sauber), Rubens Barrichello (Williams), és Nico Rosberg (Mercedes) követett az első tízben.
Perez eredménye igencsak figyelemreméltó, hiszen újoncként kiválóan szerepelt élete első nagydíjhétvégéjének első napján. Egy másik újonc, Paul di Resta is említést érdemel, aki megverte nálánál jóval tapasztaltabb csapattársát, Adrian Sutilt.
Az új csapatok számára nem sikerült túl jól a szabadedzés. A Team Lotus bizonyult ismét a leggyorsabbnak, ám versenyzői így is öt másodpercet kaptak az élen állóktól, így bőven van még mit javulniuk.
A Virgin javított valamelyest, az első edzésen fennálló nyolc másodperces hátrányát hét másodpercre csökkentette, azonban még nagyon keményen kell dolgoznia, hogy ne kelljen attól tartania, hogy nem teljesíti a 107%-ot az időmérőn.
A Hispania istálló az első edzést teljes egészében kihagyta, mert nem tudta felkészíteni új autóját a pályára küldésre. A spanyol színeket képviselő alakulat a második tréningen sem tudott sokat gyakorolni, Vitantonio Liuzzi mindössze egyetlen bemelegítő kört teljesített, kettő perccel az edzés vége előtt, mikor már esett az eső.