A szakember szerint az általa végrehajtott strukturális változtatások vezettek odáig, hogy az egykor szebb napokat megélt istálló jelenleg az utolsó helyen kullog az F1-es mezőnyben.
„Annak érdekében, hogy megőrizzük az eredményeinket, és előrelépjünk, változtattunk valamin a belső struktúrában, ami hibának bizonyult” – mondta a névadó Frank Williams lánya az Autó Hebdónak. „Az én kezdeményezésem volt ez, és elismerem a bűnömet.”
Williams azt mondja, a változtatásokat a Williams „négy sikeres szezonja során” hajtotta végre, amikor a csapat 2014-ben és 2015-ben a 3. helyen is zárt a konstruktőri versenyben.
„Higgyék el, nem dugjuk a homokba a fejünket. Tudjuk, hol állunk, és mire van szükségünk a győzelemhez. De ez egy hosszú folyamat.”
Claire Williams szerint nemcsak a teljesítménnyel vannak gondok a csapatnál, hanem az istálló egyfajta kulturális krízisben is van, hiszen igyekszik ragaszkodni hagyományaihoz.
„Igyekszünk függetlenül legyártani annyi alkatrészt, amennyit csak lehet, 620 szakember dolgozik nekünk, ami sok egy olyan struktúrának, mint amilyennel mi rendelkezünk.”
„Nagy feladat az, hogy megalkossuk a jövő Williamsét, miközben megőrizzük a kultúránkat.”
A Williamstől a problémák okán távozik Paddy Lowe is, akit anno a Mercedestől csábított el a csapat. Amikor arról faggatták, a neves szakembernek milyen szerepe lehet a Williams jelenlegi krízisében, a csapatfőnök-helyettes így felelt: „Nem szeretnék most válaszolni erre a kérdésre. Nagyon nehéz Paddyről és az ebben való szerepéről beszélnem.”
A szakember mindenesetre biztos benne, a Lowe feladatait átvevő mérnökök jól végzik majd a dolgukat.
„Teljes mértékben bízom bennük, és hiszem, hogy jó irányba haladunk. Patrick Head visszatért hozzánk tanácsadóként, illetve azért, hogy támogassa a mérnököket ebben a nehéz időszakban.”
„Rengeteg tapasztalata van, és ő az a fajta karakter, akire tényleg hallgatnak is. Nagyon értékesek lesznek a tanácsai.”
Williams kifejtette, a csapat problémáinak egyik oka az, hogy míg korábban leányvállalatuk, a Williams Advanced Engineering bevételt generált, ma már nem ez a helyzet.
„2010-ben hoztuk létre, hogy támogassa a versenycsapatot, és kompenzáljuk a szponzorok érdeklődésének csökkenését. Viszont most már nagyon kis részben járul hozzá a csapat anyagi helyzetéhez.”
„A költségvetésünk szinte kizárólag a szponzoroktól, illetve az F1 bevételeitől függ.”
Bár nehéz lesz kilábalni a problémákból, a Williams nem fogja feladni – erről Claire Williams biztosít mindenkit.
„42 éve versenyzünk, mert ez a szenvedélyünk. Igen, nagyon hátul vagyunk a mezőnyben, de tudom, hogy csak idő kérdése, és visszakerülünk abba a pozícióba, amit megérdemlünk. Nem beszélnék most erről, ha nem lennék egészen biztos benne.”