Szívesen dolgozna együtt az Aston Martinnal egy Forma-1-es motor megépítésén a Cosworth, és már tárgyal is a brit autógyártóval ennek lehetőségéről.
Az Aston szorosan figyelemmel kíséri a 2021-es motorszabályokkal kapcsolatban zajló egyeztetéseket, és amennyiben az új regulák megfelelőek lesznek számára, motorbeszállítóként szívesen csatlakozna a Forma-1-hez.
A Red Bullnál pedig nyitottak arra, hogy ebben az esetben jelenlegi névadó szponzoruk erőforrását használják, az Aston Martin pedig már potenciális partnereivel is egyeztet egy esetleges motorfejlesztés kapcsán.
A Cosworth főnöke, Bruce Wood azt mondja, ők szívesen tartoznának ezen partnerek közé.
„Szeretnénk együttműködni velük egy ilyen partnerségben” – mondta a szakember a Motorsport.com-nak.
„Az évek során rengeteget dolgoztunk már az Astonnal, és szorosan együttműködünk a Red Bull-lal és a csapattal is a Valkyrie sportautó kapcsán – szóval abszolút van benne logika.”
„Az Aston világossá tette, hogy többet akarnak csinálni annál, minthogy valakitől megveszik a motort. Ugyanakkor nem akarják teljesen maguk végezni a tervezést, szóval van itt lehetőség, és kétségkívül ez az a terület, mellyel kapcsolatban egyeztetések folynak.”
„Az Aston és a Red Bull közötti partnerség nagyon erős, szóval abszolút szeretnénk valamit csinálni velük közösen.”
Wood kifejtette, nem valószínű, hogy a Cosworth önálló gyártóként visszatér az F1-be – ám egy másik gyártóval – például az Aston Martinnal, vagy az Ilmorral – való partnerség reális lehetőség.
„Nyilvánvalóan a Cosworth teljesen független, és fontos, hogy nyereségesek legyünk. Nem az a helyzet, mint amikor a Ford tulajdonában voltunk, és a Jaguar odakerült az F1-es rajtrácsra. Mindennek nyereségesnek kell lennie, és kétségkívül könnyebb a helyzet akkor, ha a költségeket meg lehet osztani valakivel.”
„Vállalatként úgy fejlődtünk, hogy másokkal rivalizáltunk, de azt gondolom, mindannyian felismertük azt, hogy mindenki érdeke ez, és vélhetően senki sem tudná egyedül, önállóan elvégezni ezt a feladatot.”
Mivel a Forma-1 vezetősége még nem véglegesítette a 2021-től esedékes motorszabályokat, Wood szerint nem valószínű, hogy 2022 előtt elkészülne egy független F1-es motor.
„Rengeteg embert kellene felvennünk, és szükség lenne az infrastruktúra kibővítésére is. Ez önmagában egyévnyi munka. Szóval 2021-ből inkább 2022 lenne. Talán nem mindenki szeretné ezt, de még mindig jobb, mintha nem lenne semmiféle egyeztetés.”
„Mi azon a véleményen vagyunk, hogy hatalmas beruházásra van szükség, bárki is csinálja, és nem reális elvárni azt, hogy minden készen áll majd 2021-re.”
„De ez nem jelenti azt, hogy el kell felejtenünk. Csupán azt kell kitalálnunk, hogyan jöhetne össze 2022-re.”