David Coulthard szerint itt az ideje, hogy a Red Bull felmutasson valamit és olyan eredményeket érjen el, melyek tükrözik a csapat erőforrásainak növekedését a Forma-1-ben.
David Coulthard szerint itt az ideje, hogy a Red Bull felmutasson valamit és olyan eredményeket érjen el, melyek tükrözik a csapat erőforrásainak növekedését a Forma-1-ben.
Az energiaital-gyárosok nagy elismerésnek örvendő szakemberekkel erősítették meg technikai részlegüket az elmúlt években. A csapathoz érkezett a Forma-1 egyik legnagyobb tervezőjeként számon tartott Adrian Newey és a Honda egykori technikai igazgatója, Geoffrey Willis.
Az osztrák tulajdonban lévő alakulat eddigi legjobb eredményét érte el a tavalyi bajnokságban, ugyanis a McLaren kizárását követően az ötödik helyen végzett a konstruktőrök versenyében, és a szezon végén harcban volt a negyedik pozícióért a Williams istállóval.
A Red Bull a szezon utolsó versenyein kimagaslóan jól teljesített, éppen ezért Coulthard abban bízik, hogy legalább olyan jó formában kezdhetik majd meg a 2008-as idényt, ahogy a tavalyit befejezték.
“Természetesen javulni szeretnénk” – mondta a skót versenyző az RB4 tegnapi bemutatóján.
“Az ötödik helyen végeztünk a tavalyi bajnokságban, ami mindenképpen előrelépés volt, nem is beszélve arról, hogy két gyári csapatot is megelőztünk. Az ilyen nem történik meg véletlenül, bizonyítja, hogy jó irányba haladunk. A csapat közel 200 fővel bővült, a Red Bull rengeteg pénzt invesztál a Forma-1-es projectbe, és eredményeket akarunk.”
Coulthard szerdán kipróbálhatta csapata vadonatúj versenygépét a spanyolországi Jerezben, ahol sajnálatos módon az utolsó pillanatokban megadta magát az RB4-ben dolgozó Renault erőforrás.
Mindezek ellenére a skót versenyző úgy gondolja, hogy az új karosszéria, a 2007-es autóról átmentett erős elemekkel kombinálva egy aerodinamikailag igen hatékony autót teremtett meg.
“Egyelőre még nem értük el a megfelelő végsebességet és a leszorító erő szintjén is javítanunk kell” – magyarázta Coulthard. “Ha megnézzük a McLarent és a Ferrarit, akkor azt látjuk, hogy nekik mindig jó a végsebességük, és a leszorító erejük is optimális a kanyarokban. Tehát pontosan ez az, amire nekünk is szükségünk van, ezt kell megcélozni.”