A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megerősítette, a Ferrari volt az, mely gátat szabott egy, az erőforrásokra és a váltókra vonatkozó költségplafon bevezetésére, és ez vezetett odáig, hogy a testület 2017-től egy olcsóbb motort kíván bevonni a sportba.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megerősítette, a Ferrari volt az, mely gátat szabott egy, az erőforrásokra és a váltókra vonatkozó költségplafon bevezetésére, és ez vezetett odáig, hogy a testület 2017-től egy olcsóbb motort kíván bevonni a sportba.
Az FIA az Amerikai Nagydíj hétvégéjén erősítette meg, 2017-től szeretne egy olyan motort látni a Forma-1-ben, mely kisebb költségekkel jár az anyagi problémákkal küszködő alakulatok számára – ennek legyártásához pedig egy független motorgyártót keres.
A Forma-1 irányító testülete nemrég megerősítette, a Stratégiai Munkacsoport legutóbbi ülésén a Ferrari vétózta meg egy, a motorokra és a váltókra vonatkozó költségvetési plafon bevezetését.
Úgy tudni, a kisebb csapatok jelenleg évi mintegy 20 millió eurót fizetnek a nagy gyártóknak az erőforrásokért, az FIA pedig azt szerette volna, ha a motorok árát legalább felére csökkenti a Ferrari, a Mercedes és a Renault alkotta trió – közülük pedig csupán a Ferrari mondott nemet.
Az FIA megerősítette, nem kívánt szembe szállni a Ferrari vétójogával, ám egyeztetésekbe kezdett a kereskedelmi jogok birtokosaival, akikkel végül megállapodtak abban, hogy 2017-től egy olcsóbb motort tesznek elérhetővé a csapatok számára.