A korábban szebb napokat megélt alakulat tavaly az utolsó előtti helyen zárta a konstruktőri pontversenyt, a 2022-es szabályváltozásokra azonban természetesen nagy lehetőségként tekintett.
Az új, FW44-es kódjelet viselő versenygép is ennek szellemében készült: a csapat szeretne újra rendszeresen pontokért harcolni a Forma-1-ben, és nagyon bíznak abban, hogy az előttünk álló idény során erre lehetőségük lesz. A keddi bemutatón viszont csak az új fényezés mutatkozott be egy demóautón, a valódi versenygépet jövő héten láthatjuk majd először a barcelonai teszteken.
A csapat nincs könnyű helyzetben, sztárpilótájuk, George Russell a Mercedeshez szerződött, helyére viszont érkezett egy igazán tehetséges versenyző, a Red Bull korábbi versenyzője, Alexander Albon. A kanadai Nicholas Latifi megtartotta ülését a 2022-es szezonra is.
Jost Capito, az istálló csapatfőnöke a bemutatón arról beszélt, reméli, idén tovább tudnak javítani teljesítményükön.
„Nagyszerű szezonunk volt tavaly, főleg, ha azt nézzük, mekkorát léptünk előre 2020-hoz képest” – fogalmazott. „Ez az eredmény, a pontok és a megszerzett dobogó lendületet adott az egész csapatnak. Remélhetőleg ez meglátszik majd az FW44-es teljesítményében is.”
A csapat újonnan szerződtetett versenyzője, Alex Albon elárulta, meggyőződése, hogy a Williams sokat fog fejlődni az előttünk álló időszakban.
„Azzal, hogy egy évig távol voltam, lehetőségem volt arra, hogy más perspektívából nézzem a dolgokat, és ne csak a vezetésre fókuszáljak. Ez a csapat tényleg felemelkedőben van, és remélhetőleg segíteni tudom őket ebben.”
A csapat 2022-ben is a Mercedes erőforrásaival versenyez majd a Forma-1-ben: a német gyártóval 2014 óta működik együtt az istálló.
Fotógaléria
Videó
Welcome to the new era. Introducing the FW44 💪 pic.twitter.com/nkOIOYmhpO— Williams Racing (@WilliamsRacing) February 15, 2022