A Lotus technikai igazgatója, James Allison elárulta, jó esély van arra, hogy az enstone-i gárda nem veti be élesben dupla DRS-rendszerét a bajnokság hátralévő versenyein.
A Lotus technikai igazgatója, James Allison elárulta, jó esély van arra, hogy az enstone-i gárda nem veti be élesben dupla DRS-rendszerét a bajnokság hátralévő versenyein.
A brit istálló egy ideje már kísérletezik az újítással, a nehézségek miatt azonban éles körülmények között még nem sikerült bevetnie azt.
A Lotus úgy tervezi, a fiatal versenyzők tesztjén, Abu Dhabiban tovább folytatja majd a munkát a dupla DRS-sel, ám nincs garancia arra, hogy élesben is bevetik azt az idei szezonban.
„Úgy tervezzük, hogy tovább dolgozunk azon, hogy megértsük, hogyan tudnánk kiszámíthatóan használni annak érdekében, hogy a versenyeken is bevethessük” – mondta James Allison technikai igazgató.
„Úgy gondolom, az eddigi nehézségek miatt optimisták lennénk, ha azt gondolnánk, még idén, a hátralévő versenyeken használni tudjuk a rendszert.”
A DRS-rendszerrel ellentétben viszont hatásosnak bizonyult a Lotus új Coanda-kipufogója. Bár az eszköznek hála az E20-as versenygépek jobb aerodinamikai tapadással rendelkeznek, a motorerő csökkenésére még próbál megoldást találni a csapat.
„Nem a végsebességgel van gond, hiszen azt a hátsó szárny megfelelő beállításával bárhol elérhetjük. A motorerő az, amit vissza kell nyerni. A Coanda-kipufogó első változata ebben a tekintetben hátrány. Viszont arra számítunk, hogy a Renault segítségével Abu Dzabiban az elvesztett motorerő mintegy egyharmadát visszanyerhetjük, később pedig akár a felét is.”