Leghamarabb a bajnokság ötödik futamán, a Spanyol Nagydíjon derül majd ki, mire lesz képes a Force India csapatának 2015-ös versenyautója.
Leghamarabb a bajnokság ötödik futamán, a Spanyol Nagydíjon derül majd ki, mire lesz képes a Force India csapatának 2015-ös versenyautója.
A silverstone-i központú istálló szerdán tartotta csapatbemutatóját, ahol azonban új versenyautóját még nem láthatta teljes egészében a nagyközönség, az ugyanis csak a második előszezoni tesztre készül el.
A Force Indiánál mindazonáltal nagy reményekkel várják a szezont, főleg azok után, hogy tavaly nagy csatát vívtak a McLarennel.
Ráadásul az istálló idén már a Toyota kölni szélcsatornájában dolgozik – a munkálatokat azonban csak néhány napja kezdték meg az új létesítményben, ennek eredménye tehát csak hónapok múltán mutatkozhat meg.
Az első jelentősebb fejlesztési csomag a Spanyol Nagydíjon, Barcelonában kerül majd fel a VJM08-as versenyautókra.
„2015-ben a bajnokság kezdetétől egészen a végéig lesznek majd fejlesztéseink” – mondta Andrew Green technikai igazgató.
„Az első jelentősebb csomag az európai szezon kezdetére készül el, ezek lesznek az első olyan fejlesztések, melyek az új szélcsatornában készülnek.”
A csapat CFD-részlegén is komoly fejlesztések folynak majd, az istálló új létesítménye ugyanis tavaly év végén készült el.
„Növeltük a CFD-kapacitást, szóval most már a szabályokat maximálisan kihasználjuk ebben a tekintetben is” – mondta Otmar Szafnauer, a Force India ügyvezetője.
„Mindez a 2014-es szezon végén történt meg, szóval az eredményeit majd csak az idei évad közepén láthatjuk.”
A csapat új autója a tavalyi versenygép továbbfejlesztett változata, noha számos új megoldást pályára visz majd a csapat idén. A VJM08-as modell hátsó felfüggesztése például már nem a korábban használt torziós rugós megoldás – ehelyett egy új, hidromechanikus rendszert használ a Force India.