Csökken a motorkvóta, a Ferrari már most büntetésre készül? - F1VILÁG.HU

Csökken a motorkvóta, a Ferrari már most büntetésre készül?

HIRDETÉS
Sokat nem változnak a Forma-1 technikai szabályai 2024-ben, az azonban jelentős változás, hogy idén már nem négy, hanem három erőforrással kell teljesíteniük a bajnokságot a királykategória versenyzőinek. A Honda és a Mercedes próbált kiszúrni a Ferrarival.
2 - GP OLANDA F1/2023 - VENERDI 25/08/2023 - credit: @Scuderia Ferrari Press Office Charles Leclerc

Az F1 Bizottsága ugyanis egyeztetéseket folytatott korábban arról  hogy az előttünk álló idényre is megtartják a tavalyi szisztémát, miszerint minden pilóta rendelkezésére négy V6-os erőforrás áll majd. A vitatémát az adta, hogy 2024-ben már 24 versenyhétvégét kell teljesíteniük a csapatoknak, ráadásul ezúttal is 6 sprintfutamos nagydíjat rendeznek.

A pletykák szerint a Honda és a Mercedes viszont ragaszkodott ahhoz, hogy ne változtassanak az eredeti terveken, és 2024-ben minden versenyző csupán három motort használhasson, ezzel állítólag a Renault-t és a Ferrarit szerették volna nehéz helyzetbe hozni a megbízhatóság terén.

A motorhasználatra vonatkozó szabályokról egyébként három évvel ezelőtt döntöttek, ekkor határozták meg azt is, hogy évente csökkentik a kvótát, miközben a motorfejlesztéseket befagyasztják, és legfeljebb a megbízhatóság érdekében lehet módosításokat eszközölni.

Olasz sajtóhírek szerint a Ferrari V6-os erőforrását 6000 km-re tervezték, miközben 2024-ben minden hajtóegységnek durván 7500 km-t kellene kibírnia. Az a hír járja, a maranellóiak nem is nagyon erőltették meg magukat, hogy meghosszabbítsák a V6-osok élettartamát 2024-re, így eleve négy motorral tervezik az idei bajnokságot — tehát már most jól tudják, hogy előbb-utóbb számolniuk kell egy-egy rajtbüntetéssel Carlos Sainz és Charles Leclerc esetében. Ennek pedig a költségek mellett az is az oka, hogy az olaszok gyárában már gőzerővel folynak a 2026-os V6-os erőforrás fejlesztései, a Ferrarinál pedig semmiképp sem akarták azt, hogy zavar keletkezzen a folyamatokban.

A motorfelhasználás terén minden istállónak jól kell majd sakkoznia 2024-ben, az pedig nagyon fontos lesz, hogy az első erőforrások kibírják a világbajnokság első öt versenyhétvégéjét. Ezt követően ezt a motort már csak szabadedzéseken használják, hogy kevésbé megterhelő beállítások mellett meghosszabbítsák az élettartamát. A Forma-1-es világbajnokság március első hétvégéjén rajtol Bahreinben, a 2024-es programot ide kattintva nézheted meg!

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Csökken a motorkvóta, a Ferrari már most büntetésre készül?
Bottas rajtbüntetést kap Las Vegasban
Hamilton az élen a Las Vegas-i nyitóedzésen
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!