Kicsit megcsúszott 2015-ös versenyautójával a Ferrari Forma-1-es csapata – ismerte el a patinás olasz istálló elnöke, Sergio Marchionne, aki ennek ellenére nem aggódik, véleménye szerint ugyanis a motorfejlesztéseknek köszönhetően képesek lesznek felzárkózni.
Kicsit megcsúszott 2015-ös versenyautójával a Ferrari Forma-1-es csapata – ismerte el a patinás olasz istálló elnöke, Sergio Marchionne, aki ennek ellenére nem aggódik, véleménye szerint ugyanis a motorfejlesztéseknek köszönhetően képesek lesznek felzárkózni.
Miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrégiben elfogadta, hogy egy kiskaput kihasználva a motorgyártók idény közben is fejleszthetnek erőforrásaikon, a Ferrarinál optimistán várják az évet.
A maranellói gárda az elmúlt évben komoly átszervezéseken ment keresztül, a Ferrari új elnöke, Sergio Marchionne pedig bízik abban, jó szezon vár rájuk 2015-ben – még ha most még nem is állnak olyan jól.
„Egy kicsit csúszásban vagyunk, mivel az új autó tervezése későn kezdődött” – vallotta be az elnök.
„Viszont nem kell az első versenyre befagyasztani a motorfejlesztéseket, szóval érdekes szezon lesz. Azt hiszem, az autó az évad előrehaladtával egyre jobb lesz.”
Marchionne szerint az újonnan kinevezett csapatfőnök, Maurizio Arrivabene, valamint a technikai igazgató James Allison személyében a Ferrarinál megvannak azok a szakemberek, akikre szükség van.
„Van egy új ember, egy új csapatfőnök az istállónál, aki már nagyon régóta érintett az autóversenyzés világában – Maurizio Arrivabene. És ő most nagyon el van foglalva.”
„Van egy remek technikai szakemberünk, Allison, aki a technikai ügyeket vette át. Szóval jó kis csapatunk van.”
A presidente kifejtette, a rendkívül gyengén sikerült 2014-es idény után szükség volt a váltásra, a kiábrándító szerepléssel ugyanis azt kockáztatta a Ferrari, hogy elveszíti hitelét az utcai autógyártás tekintetében is.
Amikor arról kérdezték, miért kellett távoznia a korábbi elnöknek, Luca di Montezemolónak, így felelt: „Eljött az ideje a váltásnak. Azt gondolom, Luca nagyszerű munkát végzett, 23 évig vezette ezt az üzletet, de 2008 óta nem nyertünk bajnokságot.”
„Katasztrofálisan alakult a 2014-es idény, és azt hiszem, az egész szervezett kezdett kicsit hanyag lenni. Szóval ideje volt változtatni. Ami az utcai autókat illeti, az üzlet dübörög, de a Ferrari sikerei a Forma-1-es pályákon nyújtott teljesítményben rejlenek.”
„Márpedig, ha azok nem jók, ha nem tudunk megfelelően küzdeni, akkor az hatással van a márkára. Szóval közbe kellett lépnünk.”