A Red Bull és a Ferrari egyelőre még nem lélegezhet fel, ugyanis az FIA péntek délután, a második szabadedzés után tervezi elvégezni azokat a szigorúbb teszteket a szóban forgó alakulatok versenygépein, amik a flexi-szárnyak kiszűrését hivatottak szolgálni.
A Red Bull és a Ferrari egyelőre még nem lélegezhet fel, ugyanis az FIA péntek délután, a második szabadedzés után tervezi elvégezni azokat a szigorúbb teszteket a szóban forgó alakulatok versenygépein, amik a flexi-szárnyak kiszűrését hivatottak szolgálni.
Bár a csapatok a nyári szünetben megkapták azt a dokumentumot, amiben részletesen le volt írva, hogy milyen új tesztmódszerek várnak rájuk a hétvégi Belga Nagydíjon, péntek délutánig várniuk kell arra, hogy az FIA hivatalosan is elvégezze a méréseket.
A gépátvételre és a vizsgálatokra általában csütörtökön szokott sor kerülni a helyszínen, és a csapatok bíztak abban, hogy ez most sem lesz másképpen, azonban az FIA jelezte, hogy a hosszú ideig tartó teszteket csak szerdán tudták volna elvégezni, de akkor a versenygépek többsége még nem volt a pályán.
A szövetség éppen ezért jelezte, hogy a teszteket a péntek délutáni szabadedzés után fogják elvégezni a versenygépeken, különös figyelmet fordítva a flexi-szárny botrányt kirobbantó alakulatokra.
Bár elméletileg senkit nem érhet meglepetés, hiszen a gyárakban nyilvánvalóan mindenki többször is letesztelte az elemeket az FIA dokumentációjában leírtak szerint, a szövetség berendezéseiben még nem bizonyítottak.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner csütörtökön elmondta, hogy ugyanazt az első szárnyelrendezést hozták magukkal a hétvégére, mint amivel a Magyar Nagydíjat is teljesítették, szóval módosítás nélkül átmegy az első szárny a szigorúbb teszten.