Domenicali nemrég az olasz sajtónak beszélt arról, a 2030-as F1-es motorszabályok megalkotásakor igyekeznek majd nagy hangsúlyt fektetni arra, hogy az erőforrások hangosabbak legyenek, pontosan tisztában van ugyanis azzal, hogy a rajongók számára mennyire fontos az, hogy hangos versenyautókat lássanak a versenyhelyszíneken.
A Forma-1 és az FIA vezetői, valamint a csapatok jelenleg még gőzerővel dolgoznak azon, hogy véglegesítsék a kasztnikra vonatkozó, 2026-tól érvényes technikai szabályokat, Domenicali azonban azt mondja, ezt követően el kell kezdeniük a 2030-as motorszabályokon gondolkodni. Korábban többször felmerült, a fenntartható üzemanyagok fejlődése révén akár az is elképzelhető lehet, hogy a jövőben visszatérnek a V8-as, vagy akár a V10-es erőforrások is.
Az F1VILÁG.HU-nak adott interjúban azonban Stefano Domenicali azt mondta, erre jelenleg nemigen lát esélyt.
„Nem gondolom, hogy van esély a V8-as vagy V10-es motorok visszahozatalára” — mondta kérdésünkre az olasz szakember. „Tény, hogy hangosabb motorokat szeretnénk a Forma-1-ben, ám nagy hangsúlyt kell fordítanunk a fenntarthatóságra is, nem lehet teljesen hátat fordítani annak, amit eddig elértünk.”
Domenicalit természetesen megkérdeztük a versenynaptár jövőbeli alakulásáról is, sokat lehetett hallani ugyanis arról, hogy a száguldó cirkuszban bevezetnek majd egyfajta rotációs rendszert, tehát bizonyos versenyhelyszínek évenként válthatják majd egymást.
„Soha ne mondd, hogy soha!” — mondta mosolyogva ezzel kapcsolatban az F1 első embere. „Ez is egy lehetőség. A Forma-1-nek szüksége van a tradicionális versenyhelyszínekre, ugyanakkor viszont óriási az érdeklődés a versenyrendezés iránt más országok részéről. A megfelelő egyensúly megtalálása a lényeg.”
A Forma-1 mezőny ezen a hétvégén épp egy old-school, komoly történelemmel bíró versenypályán, Imolában vendégeskedik, mely történetesen hazai versenye Domenicalinak is, hiszen ő ebben a városban született.
„Közel áll a szívemhez ez a helyszín, hiszen itt nőttem fel. A régió számára pedig rendkívül fontos az Emilia-Romagna Nagydíj, különösen azok után, ami az elmúlt évben történt. Örömmel tölt el az, hogy idén visszatérhettünk ide.”
Mint ismert, 2023-ban a környéket sújtó áradások miatt törölni kellett az imolai versenyt, a versenypályát környékén elterülő települések pedig hatalmas károkat szenvedtek el.