Ahogyan arról lapunk is beszámolt, az FIA és a Pirelli képviselői magyar idő szerint 13 órakor ültek össze a csapatokkal, itt tájékoztatták a mezőny tagjait arról, hogy az olasz gumigyártó mire jutott abroncsainak további elemzésével kapcsolatban.
Mint ismert, a gumikkal még pénteken merültek fel problémák, a Pirelli szerint azért, mert a dohai pálya egyik kerékvetője egész egyszerűen sérülést okozott rajtuk, mely jellemzően 20 kör után jött ki az abroncsokon. Emiatt már a szombati sprintfutamra is módosításokat vezettek be a pályahatárokkal kapcsolatban, és előrevetítették, hogy adott esetben kötelezővé teszik a három kerékcserét, illetve maximalizálják a versenyetapok hosszát.
Nem sokkal 15 óra után a hivatalos tájékoztatás is megérkezett az ügy kapcsán, eszerint a mai versenyen legfeljebb 18 kört lehet majd megtenni a vadonatúj abroncsokkal, így lényegében eldőlt, hogy legalább három kerékcserét kell teljesíteniük a versenyzőknek.
Az FIA közleményéből kiderül, amennyiben valamely versenyző esetében a csapatok nem tesznek eleget a kérésnek, jelenteni fogják az esetet a versenybíróknak, miszerint az adott versenyautó nem biztonságos állapotban köröz a pályán.
A használt gumik esetében az eddig megtett köröket is természetesen figyelembe veszik majd.