A szélcsatornában elvégzett szimulációk elégedettségre adhatnak okot, mert eddig minden jel arra utal, hogy az új szabályokkal, sokkal több előzést láthatunk majd a jövő évben a Forma-1-ben.
A szélcsatornában elvégzett szimulációk elégedettségre adhatnak okot, mert eddig minden jel arra utal, hogy az új szabályokkal, sokkal több előzést láthatunk majd a jövő évben a Forma-1-ben.
Különösen a diffúzor magassága és a hátsó szárnyelem profilja határozza meg az autó mögött keletkező légáramlatokat, illetve turbulenciákat. E tekintetben pedig komoly változások lesznek 2009-ben.
A jövő évi szabályok szerint a diffúzor magassága a 125 mm helyett 175 mm lesz, ami azt eredményezi, hogy a “piszkos” levegő sokkal kezelhetőbb (meredekebben felfelé ívelő) irányba hagyja el az autó hátulját, így csak minimálisan zavar be követő autónak.
Egyes csapatok már ki is próbálták, milyen hatással lesznek az új szabályok a követő autó viselkedésére.
A szélcsatornában két – 2009-es csomaggal ellátott – egymás mögött felsorakoztatott versenyautó (melyek között egytől két autónyi távolság volt) esetében, a követő autó mindössze 5%-ot veszített a leszorító erejéből, ami szint elhanyagolható.
Ez pedig azt eredményezheti, hogy a versenyzők még a kanyarokban is jóval közelebb mehetnek az előttük állókhoz, ugyanis autójuk szinte semmit nem veszít leszorító erejéből, így az előzések száma is drasztikusan megnövekedhet a 2009-es idényben.
Mindezt azonban érdemes óvatosan kezelni, mert számtalanszor bebizonyosodott már, hogy a szélcsatornában kapott eredmények nem mindig állják meg a helyüket a valóságban.