A Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone úgy véli, a Pirelli gyorsan kopó abroncsai miatt a versenyzőknek végre ismét használniuk kell a fejüket.
A Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone úgy véli, a Pirelli gyorsan kopó abroncsai miatt a versenyzőknek végre ismét használniuk kell a fejüket.
Főképp a Red Bull alakulata bírálta élesen az idei abroncsokat, a címvédő gárda szerint ugyanis azokkal egész egyszerűen nem lehet a legtöbbet kihozni az autókból és a pilótákból. Dietrich Mateschitz, az energiaital-gyárosok tulajdonosa szerint a Forma-1-nek már semmi köze a versenyzéshez.
Ecclestone azonban kiáll a Pirelli mellett, és véleménye szerint sokat köszönhetünk a Pirellinek, hiszen ismét izgalmassá váltak a versenyek a királykategóriában.
„A Pirelli számára az lenne a legkönnyebb, ha olyan abroncsokat kellene gyártania, amiket felraknak az első versenyen, aztán levesznek az utolsón” – mondta Ecclestone a Formula1.com-nak nyilatkozva.
„Azt kértem a Pirellitől, hogy olyan gumikat gyártson, melyek a versenyek felét sem bírják ki. És ők pontosan ilyet csináltak. Niki [Lauda] idejében a versenyzők inkább a váltókra és a fékekre vigyáztak, nem a gumikra. És ahogy eltávolodtunk ettől, a pilótáknak már semmivel sem kellett foglalkozniuk. Most ismét használniuk kell a fejüket, és el kell kezdeniük azon gondolkodni, hogy miképp is tudnának versenyeket nyerni.”
Lauda úgy véli, a Pirelli agresszív abroncsai addig előnyösek a Forma-1 számára, amíg maximum három kerékcsere van pilótánként egy-egy versenyen.
„Ex-versenyzőként azt mondom, három kerékcsere a maximum” – mondta az osztrák világbajnok.
„Ha négy kiállás van – és néhány gumi csak négy körig tart –, az nem jó irány.”