A Forma-1 teljhatalmú ura, Bernie Ecclestone továbbra sem érzi szükségesnek, hogy a száguldó cirkusz nyisson a különféle közösségi médiumok felé.
A Forma-1 teljhatalmú ura, Bernie Ecclestone továbbra sem érzi szükségesnek, hogy a száguldó cirkusz nyisson a különféle közösségi médiumok felé.
A királykategória televíziós nézettsége az elmúlt időszakban ismét csökkenő tendenciát mutatott, emiatt Olaszországból és Németországból is arra hívták fel Ecclestone figyelmét, a Forma-1-nek többet kellene kihoznia a különféle közösségi hálózatok – például a Facebook, a Twitter, vagy a Youtube – által kínált lehetőségekből.
A Forma-1 vezére azonban hajthatatlan, sőt, kételkedik a közösségi oldalak hosszú távú életképességében.
„Nyilvánvalóan számítanak, de amikor azt mondjuk, hogy csökkennek a TV-s nézettségek, én csak azt mondom, változnak” – mondta a 83 esztendős üzletember.
„De azt gondolom, ez a változás, ami most zajlik, igencsak rövid életű, ezek a szociális médiában érdekelt szakemberek ugyanis kezdenek rájönni arra, hogy nem is olyan jó a dolog, mint gondolták.”
Amikor Ecclestone-t arról kérdezték, több sportághoz hasonlóan a Forma-1-nek is fel kellene-e térképeznie a közösségi hálózatok által kínált lehetőségeket, így felelt: „Nem. Mi a kereskedelemben vagyunk érdekeltek… ha találnak olyan embereket, akik fizetnek nekünk, akkor elégedett leszek.”
A BBC számításai szerint az ún. iPlayer – melynek köszönhetően az interneten követhetőek nyomon a Forma-1 eseményei – iránti érdeklődés 33 százalékkal nőtt tavaly, míg a rádiós hallgatottság 53 százalékkal ugrott meg.
A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery szerint igenis haladni kellene a korral.
„A nézettségi adatok idén rendkívül kiábrándítóak – efelől kétség sincs” – mondta a szakember.
„A világ is változik, nemcsak a Forma-1. Változik az, ahogy az emberek figyelemmel kísérik a sporteseményeket, másképp szórakoznak. Ez persze olyasvalami, amin dolgozik a FOM, és remélhetőleg a közeljövőben látni is fogjuk ennek eredményét.”