Az F1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone elmondta, hogy nem csak a pontrendszert, hanem a pályákat is megreformálná, és “egérutak” beiktatásával tenné látványosabbá és érdekesebbé a küzdelmet.
Az F1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone elmondta, hogy nem csak a pontrendszert, hanem a pályákat is megreformálná, és “egérutak” beiktatásával tenné látványosabbá és érdekesebbé a küzdelmet.
Bár a Motorsport Világtanács decemberben jóváhagyta a csapatok képviselőiből álló F1 Bizottság javaslatát, miszerint a megnőtt rajtrácsra való tekintettel az első tíz kapjon pontokat az idei évtől, mégpedig 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1-es leosztásban, változhat a rendszer.
A Ferrari csapatfőnöke ugyanis elárulta, hogy lehetnek kisebb módosítások a pontrendszerben, hogy jobban díjazzák a futamgyőztest, és nagyobb legyen a pontkülönbség az első helyezettek között, amit Ecclestone is támogat.
“A decemberben jóváhagyott pontrendszernek semmi értelme, hiszen arányaiban nem nőttek az egyes helyezések közötti pontkülönbségek” – mondta a sportág impresszáriója.
“Az én ötletem az volt, hogy nagyobb legyen a pontkülönbség az első és a második, és esetleg a második és a harmadik helyezett között. Azt akartam, hogy a pilóták ösztönözve legyenek arra, hogy előzzenek, és ne álljanak be a másik mögé, tartva biztos pontszerző helyeiket.”
Ecclestone egy még radikálisabb ötlettel is előállt, mégpedig azzal, hogy legyenek egérutak a pályákon, amiket a pilóták meghatározott alkalommal használhatnak egy verseny alatt, ezzel elkerülve, hogy beragadjanak lassabb ellenfeleik mögé.
“Úgy gondolom, hogy nagyon egyszerű lenne nekünk, ha a pályákon lenne egy terület, ahol egy kis időre szert tehetnének a versenyzők, és előzhetnének – egy egérút, ha úgy tetszik –, amit a pilóták, mondjuk öt alkalommal használhatnának egy versenyen, így biztosan nem ragadnának be a másik mögé” – magyarázta.
“Ez jó a televízióknak, a televíziós kommentátoroknak, beszélhetnének arról, hogy valaki már három átvágást csinált, míg másnak még kettő a rendelkezésére áll, és most mi fog történni.”
Ecclestone a fékek túlzott hatékonyságát, és az autók kivételesen jó megbízhatóságát is okolja a kevés előzésért.
“Manapság hihetetlenül hatékonyak a fékek, szinte mindenki ugyanolyan későn kezd el fékezni, mikor meglátja a jelzéseket” – folytatta. “A hetvenes, nyolcvanak években az előzések javarésze a fékzónában történt a kanyarok előtt, de ez már a múlté.”
“A másik rossz dolog az, hogy míg a hetvenes években biztosra lehetett venni, hogy a futam első felében az első hat helyen álló versenyző közül maximum csak három lesz ott a végén, manapság az autók megbízhatósága miatt minden változatlan.”
Mindezek ellenére a brit üzletember úgy gondolja, hogy az idei év nagy izgalmakat tartogat, hiszen szinte minden nagycsapatnál változott a versenyzői felállás, és van egy nagy visszatérőnk, Michael Schumacher személyében.
“Meg lennék lepve, ha nem ez lenne a legjobb év hosszú idő óta” – tette hozzá Ecclestone.