A száguldó cirkusz 2020-as szezonja július első hétvégéjén startol majd Ausztriában, melyet követően, július 12-én még egy versenyt megtartanak majd Spielbergben. Az F1 mezőnye ezután Magyarországra látogat, majd Nagy-Britannia, Spanyolország, Belgium és Olaszország felé veszi az irányt.
Az összes európai futamot zárt kapusra tervezi a Forma-1 vezetősége, a résztvevőket pedig igyekszik a lehető legjobban elszeparálni a külvilágtól. A csapattagokra, illetve a versenypályán tartózkodókra szigorú biztonsági előírások vonatkoznak majd, és rendszeresen ellenőrzik, hogy nem fertőződtek-e meg a koronavírussal.
„Ha valakinél tünetek jelentkeznek, azonnal foglalkoznunk kell vele” – mondta Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója. „El kell majd szigetelnünk azt a csoportot, amíg mindenkit le nem tesztelnek.”
A Forma-1 bioszféráján belül „kisebb családokat” hoznak majd létre, hogy minimalizálják a kontaktok számát. Ha viszont valaki megfertőződik, a vele együtt dolgozók is kiesnek a munkából egy időre.
„Ha lesz egy pozitív esetünk, akkor nagyon gyorsan el tudjuk majd szeparálni az illetőt, illetve azokat, akik kapcsolatban voltak vele” – mondta Brawn.
„Egy csoportnyi szerelőnek, akik egy autón dolgoznak, miközben egyéni védőfelszerelést viselnek, nagyon nehéz lesz tartani a távolságot. Arra viszont semmi ok nincs, hogy ezek a szerelők egy másik csapatnyi szerelő közé tartozzanak, akik egy másik autón dolgoznak.”
„Ha tehát valakinek a tesztje pozitív lesz az egyik csoporton belül, akkor azt a csoportot izolálnunk kell, amíg mindannyiukat le nem teszteljük. Egészen addig, amíg meg nem bizonyosodunk arról, hogy a vírus nem terjedt szét – a csapat többi tagja viszont addig dolgozhat.”
A helyszíni tesztelés során 2 óra alatt már eredményt lehet kapni – amíg ez nincs meg, addig az érintettek nem mehetnek vissza dolgozni. Hogy ez akár jelentheti azt is, hogy egy versenyző nem vehet részt a hétvége eseményein addig, amíg le nem tesztelik az érintett csoportot?
„Igen, ezt is jelentheti” – mondta Brawn.
Benne van tehát a pakliban, hogy egy versenyző egy egész edzést kénytelen lesz majd kihagyni, az viszont nem valószínű, hogy a tesztelés miatt valaki nem vehet részt a vasárnapi versenyen. Ennek oka, hogy az időmérő után amúgy sem lehet dolgozni az autókon – hacsak egy baleset miatt nem kell javítani –, illetve a csapatok ekkor a létfontosságú feladatok elvégzésére be tudnak osztani másokat.