Jelenlegi versenyautója mellett már a jövő évi, sőt, a 2014-es konstrukción is dolgozik a Ferrari csapata – árulta el az istálló főtervezője, Nikolas Tombazis.
Jelenlegi versenyautója mellett már a jövő évi, sőt, a 2014-es konstrukción is dolgozik a Ferrari csapata – árulta el az istálló főtervezője, Nikolas Tombazis.
Az olasz gárda folyamatosan fejleszti F2012-es versenyautóját, hiszen célja nem más, minthogy megnyerje az idei bajnokságot. Ahogy a legtöbb versenyre, úgy a hétvégi Európa Nagydíjra is több újítással érkezik a Ferrari, felkerül az autóra például egy új első szárny, valamint egy vadonatúj padlólemez is, de a kipufogót és a hátsó terelőszárnyat érintően is lesznek változások.
Azonban nemcsak az idei gép ad munkát a maranellói alakulat dolgozóinak, a 2013-as modell fejlesztése is javában tart ugyanis, mi több, az új motorformula miatt már most megkezdődtek a munkálatok a 2014-es versenyautót érintően is.
„A 2013-as versenyautó az idei evolúciója lesz, és azok a fejlesztések, melyeket a mostani modellre felrakunk, nagyon hasznosak lesznek majd jövőre” – mondta Tombazis a Marca című spanyol lapnak.
„Egy kisebb csoport pedig már dolgozik az alapvető komponenseken, mechanikai összetevőkön, melyek új megoldások lesznek majd az idei év után.”
2014-ben új motorszabályok lépnek életbe a Forma-1-ben, a jelenlegi, 2,4 literes V8-as szívómotorokat 1,6 literes V6-os turbómotorok váltják majd.
„Már most sokan dolgoznak a 2014-es aggregáton, és egy másik kis csoport a többi részén dolgozik az autónak, mely teljesen új lesz.”