Viharos időszakot él az emberiség, ami kétségkívül a Forma-1 működését is jelentősen befolyásolja. Kollektíven nézünk szembe a Coviddal, egy szomszédban dúló háborúval, nyersanyaghiánnyal és az élet minden területén emelkedő költségekkel. A világszintű problémák az utazásokat és a szállítmányozást is jelentősen befolyásolják, a MotoGP-nek néhány hete például törölnie kellett az Argentin Nagydíj komplett pénteki programját, miután a szervezők logisztikai problémákba ütköztek. Az F1-es Haas pedig kevés híján kétszer járt pórul rövid időn belül: a bahreini előszezoni tesztre késve érkeztek, az Ausztrál Nagydíjat megelőzően pedig csak egy „mentőakciónak” hála kapták meg időben a felszerelésüket.
Mindennek tetejében ráadásul az F1 idén rekord hosszúságú, 23 futamból álló versenynaptárt tervez teljesíteni, ami elképesztő logisztikai feladatokkal jár. A szezon a Közel-Keleten kezdődött, aztán a mezőny Ausztráliába utazott, majd onnan az olaszországi Imolán keresztül átugrik Miamiba, mielőtt néhány verseny erejéig visszatér Európába – és ez csak az idény első harmada. Christian Horner szerint bármikor porszem kerülhet a gépezetbe.
„Jelentős a kihívás. A versenynaptárunk túlzsúfolt, a menetrendek pedig nagyon feszesek, ezért a közelgő dupla és tripla hétvégék során pusztító lehet a szállítmányok késése. Ez egy olyan terület, amit a logisztikáért felelős srácokkal és az F1-gyel szorosan együttműködve ellenőrzünk” – magyarázta a Red Bull csapatfőnöke aki hozzátette: az egyre növekvő infláció miatt fontos lenne emelni a költségvetési korláton.
Az AlphaTauri csapatvezetője szerint is nehéz a helyzet. „A feszes menetrend miatt óriási a kihívás, de ennek tudatában vagyunk. Nekünk kell ezt kezelnünk. A költségek drámaian emelkednek, és már nem lehetséges az utolsó pillanatban változtatni. A logisztika terén számos problémát kell megoldanunk. Remélhetőleg minden alkalommal időben a helyszínre ér a csapatok felszerelése, és nem járunk úgy, mint a MotoGP” – fogalmazott Franz Tost.
A költségek emelkedése, valamint a késések kockázata miatt a csapatok már most óvatosabbak – fejlesztéseket például sokkal ritkábban postáznak ki a versenyhelyszínekre, mint régebben, így a szimulátorban és szélcsatornában végzett munka jelentősen felértékelődik.