A C43-as kódjelű modellről kedden, Svájcban rántották le a leplet, az új fényezés mellett pedig számos újítás is felkerült a vadonatúj autóra. Mivel a technikai szabályok nem változtak jelentősen, az idei versenygép természetesen a tavalyi modell továbbfejlesztése, ennek ellenére azonban rengeteg újítás fellelhető rajta. Az autó fejlesztésének részleteiről a prezentáción a technikai igazgató, Jan Monchaux beszélt.
„A projekt pár héttel a tavalyi első pályára gördülés után kezdődött, ekkor kezdtük el felvázolni a stratégiánkat 2023-ra” – fogalmazott a szakember. „Meglehetősen világos volt számunkra, hogy sikerült azonosítanunk olyan területeket, melyekben van még potenciál, ezért főleg a versenyautó hátuljára fókuszáltunk. Szerettünk volna kellően bátrak lenni ahhoz, hogy megtegyük a következő lépést a fejlesztésben, ami kaput nyitott ahhoz, hogy olyan megoldásokkal álljunk elő, melyekre tavaly nem volt lehetőségünk.”
„Úgy döntöttünk, hogy változtatunk a hátsó tengelyen is, a hátsó felfüggesztésen, illetve a váltóházon is. Ez pedig lehetőséget nyitott az új kialakítás bevezetéséhez, főleg a hűtés tekintetében. Szóval rengeteg figyelmet szenteltünk az autó hátsó felének, miközben az autó elejét eredményesen tudtuk fejleszteni az elmúlt idény során.”
A technikai igazgató arról is beszélt, tavaly meglepően sokat küszködtek megbízhatósági gondokkal, miközben korábban ez volt az egyik erősségük. Sok feladatuk volt tehát a tél folyamán, hiszen ezen a téren is előre kellett lépniük.
„Az elmúlt évad előrehaladtával meglehetősen egyértelművé vált számunkra az, hogy vannak megbízhatósági gondjaink, szóval sok mindent változtattunk az autón, hogy kezeljük ezt a témát, hiszen korábban mindig nagyon erősek voltunk a megbízhatóság tekintetében, tavaly viszont elveszítettük ezt az erősségünket. Szóval ez is az egyik olyan terület volt, melyre különösen nagy hangsúlyt fektettünk.”
A 2023-as szezonra nem változtak jelentősen a technikai szabályok, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonban igyekezett megoldást találni a „delfinezés” jelenségére, így a csapatokkal megemeltette a padlóélek magasságát.
„Mi szeretjük a változást, mert az mindig egy új lehetőséget kínál. Az időzítés viszont meglehetősen késői volt, az ilyen késői változtatások pedig általában a nagyobb csapatoknak kedveznek. A szabálymódosítás főleg a padlólemez oldalát érinti, az FIA úgy döntött, hogy megemeli a padlóélek magasságát 25 mm-rel. Nem hangzik soknak, de ahhoz elég volt, hogy elkezdjük törni a fejünket. És eddig meglehetősen elégedett vagyok azzal a fejlődéssel, amit elértünk.”