Borzalmas vasárnapon van túl a Forma-1. Nem elég, hogy Jules Bianchi életveszélyes balesetet szenvedett Szuzukában és jelenleg is az életéért küzdenek az orvosok, jött a hír, miszerint életének 55. évében egy tragikus motorbalesetben elhunyt Adrea de Cesaris egykori F1-es versenyző.
Borzalmas vasárnapon van túl a Forma-1. Nem elég, hogy Jules Bianchi életveszélyes balesetet szenvedett Szuzukában és jelenleg is az életéért küzdenek az orvosok, jött a hír, miszerint életének 55. évében egy tragikus motorbalesetben elhunyt Adrea de Cesaris egykori F1-es versenyző.
De Cesaris 1980 és 1994 között erősítette a Forma-1 mezőnyét, első teljes szezonját 1981-ben teljesítette a McLarennel, miután két alkalommal vendégülést kapott az Alfa Romeótól ’80-ban.
Bár soha nem nyert versenyt, és kezdő éveiben sok balesetben közreműködött, 214 futamon állt rajthoz, és számos alkalommal sokkal jobb pozícióban végzett, mint azt versenygépe teljesítménye alapján el lehetett volna várni tőle.
1982-ben és ’83-ban visszatért az Alfához, mellyel egyetlen pole pozícióját is megszerezte a Long Beach-en.
A Ligier, a Minadri, a Brabham, a Rial és a Scuderia Italia színeiben is versenyzett, mielőtt a Jordanhoz igazolt volna, ahol nagy szerepe volt a csapat debütáló évében ’91-ben, mikor ismét esélye volt megszerezni a győzelmet Belgiumban.
A Tyrellnél eltöltött két szezonja után úgy tűnt, hogy 1993-ban véget ér F1-es karrierje, azonban ’94-ben még visszatért, először az eltiltott Eddie Irvine helyére a Jordanhez, majd Karl Wendlinger horrorisztikus monacói balesete után a Sauberhez.
Végül az 1994-es szezon végén akasztotta szögre versenyzői overallját, öt dobogós helyezéssel a neve mellett.