A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner szerint a 22 állomásos versenynaptár, amit az FIA kilátásba helyezett a 2014-es szezonra, már túlmegy azon a határon, amit a csapatok elfogadnak.
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner szerint a 22 állomásos versenynaptár, amit az FIA kilátásba helyezett a 2014-es szezonra, már túlmegy azon a határon, amit a csapatok elfogadnak.
A Nemzetközi Automobil Szövetség a múlt héten hozta nyilvánosságra a 2014-es előzetes versenynaptárat, melyben nem kevesebb, mint 22 állomás – köztük New Jersey, Oroszország, Mexikó és Ausztria – kapott helyet.
A csapatok már korábban jelezték, hogy 20 verseny fölé nem szeretnének menni és bár több, az előzetes naptárban helyet kapó verseny sorsa – leginkább Dél-Korea és New Jersey – még kérdéses, Horner szerint túl sok már a verseny.
„Mindannyian észleltük, hogy 22 verseny már túlmegy a határon, ugyanis ezt a tempót már így is nagyon nehéz tartani a Forma-1-ben” – mondta Horner. „Számomra az ideális szám a 20, de megértem, hogy Bernie (Ecclestone) miért szeretne még több futamot.”
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh szerint még ha ki is kerül néhány futam a naptárból, akkor is lesz néhány olyan időpont, ami koránt sem ideális, különösen az Ausztrál- és a Maláj Nagydíj közötti két hetes szünet.
„Fejtörés mindenki számára, a sok utazás, de már hozzá vagyunk szokva” – mondta. „Néhány verseny bizonyára kiesik, és mindenki tudja, mikre gondolok, de akkor lesznek olyan szünetek, amik koránt sem mondhatók ideálisnak.”
Az egyik legkritikusabb időszak a jelenlegi naptárban a Monaco-New Jersey-Kanada trió, mely helyszínek három héten belül adnak majd otthont futamoknak.
Horner ugyan elmondta, hogy semmi nem lehetetlen a csapatok számára, és a logisztikát meg tudják oldani, azonban egy biztos, ez a három hét egyáltalán nem lesz olcsó.
„Megoldható, persze, de nagyon drága lesz” – tette hozzá. „Majd meglátjuk. A naptár elég sokat változott az elmúlt hetekben, és biztos vagyok abban, hogy a szezon végén szintén más lesz a kép.”