A Forma-1-et újra az alkoholreklámok miatt ostromolják. Az Európai Alkoholpolitikai Szövetség (EUROCARE) azzal kereste meg az FIA elnökét, Jean Todtot, hogy tartózkodjanak az alkoholreklámoktól.
A Forma-1-et újra az alkoholreklámok miatt ostromolják. Az Európai Alkoholpolitikai Szövetség (EUROCARE) azzal kereste meg az FIA elnökét, Jean Todtot, hogy tartózkodjanak az alkoholreklámoktól.
Korábban, novemberben az EUROCARE már megkereste a Ferrarit is ugyanezzel a kéréssel, most pedig Jean Todt-hoz fordult a szervezet.
A 2014-es Monacói Nagydíjat követően készült egy elemzés „Alkoholreklám és szponzoráció a Forma-1-ben: egy veszélyes koktél” címmel, amelyből kiderül, hogy tavaly átlagosan percenként 11-szer bukkant fel alkoholreklám a futam során reklámokon, szponzorlogókon keresztül.
„Az alkoholtermékek megjelenése a Forma-1-ben extrém mértékű. Úgy tűnik, a Forma-1 közössége nincsen tudatában annak a felelősségnek, amikor 500 millió fős nézőközönség minden ötödik másodpercben alkoholreklámot lát. Arra kérjük a Forma-1 közösségét, mondjanak le az alkoholreklámokról” – olvasható a szervezet írásában.
Az érintett márkák jelenleg: A Johnny Walker támogatja a McLarent és a FOM-ot, a Martini tavaly lépett be a Forma-1 köreibe a Williamsen keresztül, a Smirnoff és a United Breweries Group a Force India szponzora, a Veuve Clicquo a Ferrarinál van, a G.H. Mumm pedig a dobogósok pezsgőjét biztosítja a versenyhétvégéken.
Amennyiben a dohányreklámokhoz hasonlóan az alkoholmárkák is eltűnnének a Forma-1-ből, a csapatok büdzséje jelentősen csökkenhet. Jean Todt egyelőre nem adott választ az EUROCARE megkeresésére.