Az FIA több ponton finomított a jövő évi sportszabályzaton, és megegyezett abban, hogy a jövő évtől a szezon közben beugró újonc pilóták egy nap tesztelési lehetőséget kapnak, amire idén nem volt lehetőségük.
Az FIA több ponton finomított a jövő évi sportszabályzaton, és megegyezett abban, hogy a jövő évtől a szezon közben beugró újonc pilóták egy nap tesztelési lehetőséget kapnak, amire idén nem volt lehetőségük.
Az idén bevezetett szezonközi teszttilalom értelmében, a csapatok csak egyenes vonalú aerodinamikai tesztet hajthattak végre, így az idény közben beugró újoncok – mint Jaime Alguersuari – azonnal a mélyvízben találták magukat.
Emiatt pedig rengeteg kritikát kaptak az új szabályok, így nem csoda, hogy az FIA enyhített, és a jövő évtől egy nap tesztelési lehetőséget engedélyez a szezon közben beugró újoncoknak.
“Ha egy csapat jelzi, hogy egyik versenyzőjét egy olyan pilóta fogja helyettesíteni, aki az elmúlt két évben egyetlen forma-1-es versenyen sem vett részt, egy nap tesztelési lehetőséget kap a szezon első és utolsó állomása között” – áll az új szabályzatban.
“Minden ilyen teszten csak az új versenyző vehet részt, és a teszt egy olyan pályán kerülhet megrendezésre, amelyen nem rendeznek versenyt az adott évben. Minden ilyen teszt a helyettesítés előtti vagy utáni 14 napon belül lebonyolításra kell, hogy kerüljön.”
“Ha egy csapat jelzi, hogy helyettesítésre kerül sor, és kihasználja a tesztlehetőséget, de mégsem indítja az új versenyzőt, büntetésben részesül, mégpedig oly módon, hogy a tesztnap levonásra kerül a szezon után engedélyezett tesztnapjai számából a következő évben.”
Az FIA más szabályokon is finomított: a jövő évtől a garázsok versenyenként kerülnek kiosztásra, szakítva azzal a hagyománnyal, hogy az elmúlt évi konstruktőri bajnokság sorrendjében kapják meg a csapatok a helyüket a boxutcában.
Az elmúlt években minél gyengébb helyezést ért el egy csapat az elmúlt szezonban, annál kényelmetlenebb körülmények között, szűkösebb helyen kellett dolgoznia a garázsban, azonban ennek a jövő évtől vége.
Jövőre is nyolc motorral kell gazdálkodniuk a versenyzőknek egy szezonban, ám ha egyetlen futam leforgása alatt kétszer is túllépik a megengedett limitet, az adott és az azt követő versenyen is tíz rajthelyes büntetéssel kell számolniuk, ami idén nem így volt.
Az egyenes vonalú aerodinamikai tesztekre nyolc helyett csak hat napjuk lesz a csapatoknak jövőre, azzal a lehetőséggel, hogy ezek közül két tesztnapot lecserélhetnek egy négyórás teljes modelles szélcsatorna tesztre.
Mivel a jövő évtől 20 helyett 26 fős lesz a mezőny, az időmérő első két etapjában nyolc-nyolc autó búcsúzik majd, hogy az utolsó szegmensben továbbra is a legjobb tíz mérhesse össze tudását, üres tankos autóval.