Az 52 esztendős francia mérnökökkel még tavaly állapodott meg a patinás olasz istálló: ő volt a csapatot 2023 januárja óta irányító Fred Vasseur első nagy igazolása, munkához viszont felmondási ideje miatt mostanáig nem láthatott, és néhány hónapot még várnia kell a Ferrarinak arra, hogy elkezdhessen dolgozni Maranellóban.
Serra a Mercedesnél az elmúlt időszakban teljesítményigazgatóként tevékenykedett — 12 évet töltött el a német csapatnál, és komoly tudással rendelkezik az abroncsok használata terén, hiszen gépészmérnöki diplomájának megszerzését követően több mint egy évtizeden át dolgozott a Michelinnél, ahol rengeteget tanult a versenygumik tekintetében.
Értesüléseink szerint a francia szakembert hosszas alkudozás után engedte csak el a Mercedes csapatát irányító Toto Wolff, hogy a James Allison által vezetett technikai részlegen a lehető legtovább aktív maradhasson. Serra végül áprilisban köszönt el a Mercedestől, jelenleg felmondási idejét tölti, és várhatóan az év végén csatlakozhat majd a Ferrarihoz — épp időben ahhoz, hogy csatlakozzon Enrico Cardiléhez és mérnökcsapatához, és kivegye a részét a 2026-os versenyautó fejlesztési munkálataiból.
Nem Serra az egyetlen, akit Fred Vasseur átcsábított a Mercedestől: úgy hírlik, az elmúlt hónapokban Toto Wolff jobbkezeként tevékenykedő Jerome D’Ambrosio is Maranellóba érkezik majd, aki a Ferrari-akadémia irányítását veszi át. De Vasseur legnagyobb igazolása kétségkívül Lewis Hamilton, aki az idei szezon végén távozik majd a Mercedestől, miután több évre szóló megállapodást kötött a Ferrarival.
Persze nemcsak érkeznek, távoznak is szakemberek Maranellóból: az elmúlt években a Haas csapatánál kölcsönben lévő Simone Resta épp a Mercedeshez szerződik át fejlesztési igazgatónak — ő szintúgy felmondási idejét tölti jelenleg —, és vele együtt érkezik Enrico Sampo szimulációs szakértő is.