A silverstone-i istálló ugyanis ezen a téren meglehetősen gyengének mutatkozott idén – ez volt az oka annak is, hogy a legutóbbi, olaszországi hétvégén autói nem tudtak a dobogós helyekért csatázni. Fernando Alonso csak a 9., Lance Stroll pedig mindössze a 16. helyen ért célba, előbbi versenyző pedig úgy nyilatkozott, a csapatnak keményen kell dolgoznia autója hatékonyságán.
Az Aston Martin technikai igazgatója, Tom McCullough osztja a spanyol véleményét – elmondása szerint pedig ez az egyik olyan dolog, melyre nagy hangsúlyt fektetnek a 2024-es autó tervezése során.
„Fernando az autó hatékonyságát említette. Ez egy olyan terület, mely tekintetében a miénk volt az egyik leglassabb autó a végsebesség terén az év elején” – magyarázta a szakember a Motorsport.com című internetes lapnak. „Az alapautóval dolgoztunk ezen, illetve a hátsó szárnyszintekkel is, amiket Monzába vittünk. Ez egy fejlődési terület, egy olyan terület, melyen javulnunk kell a következő évre – ez világos.”
Az idei autó tekintetében már nem sok változtatásra lehet számítani, hiszen a hátralévő versenyhelyszínek közül már csak Las Vegasban lesz nagyobb jelentősége a jó hatékonyságnak, illetve végsebességnek.
„Az autó fő architektúráján, a teljes autón, nem pedig csak a hátsó szárnyán dolgoztunk – számos olyan összetevő van, mely hozzájárul az autó hatékonyságához. És mostantól egészen a szezon végéig a legtöbb pálya olyan, ahol nincs szükség nagy hatékonyságra.”
„Már javában az AMR24-esre fókuszálunk, hogy egy olyan hatékonyra fejlesszük, amennyire csak lehet – hatékonyabbra, mint az ideit.”
McCullough hozzátette, a monzai hétvége rávilágított arra, mennyire nehéz megfelelő kompromisszumot kötni a végsebesség és a leszorítóerő között a jelenlegi autókkal.
„Ki lehet választani a hátsó szárnyszintet úgy, hogy gyors legyél a tempós, leszorítóerőt igénylő kanyarokban. Ez nagyon fontos, hiszen a második Lesmo, az Ascari és a Parabolica után is nagyon hosszú egyenesek vannak. Szóval mindig választani kell az ezen kanyarokban való sebesség, illetve a versenyezhetőség, valamint a végsebesség között.”
„Az első szektorban – különösen az időmérőn – nyilvánvalóan egyetlen lassú kanyar van, és rengeteg egyenes, vagyis motorerőt igénylő szakaszok, melyek padlógázasak. Azt gondolom, ezen generációs autók, illetve az autók karakterisztikája egy kicsit eltérő hátsó szárny filozófiához vezettek.”