Erre fókuszál Alonso csapata 2024 előtt - F1VILÁG.HU

Erre fókuszál Alonso csapata 2024 előtt

HIRDETÉS
Kőkeményen dolgozik az Aston Martin Forma-1-es csapata azon, hogy 2024-ben egy, az ideinél hatékonyabb versenyautóval rukkoljon elő.
action, Autodromo Nazionale di Monza, GP2314a, F1, GP, Italy
Fernando Alonso, Aston Martin AMR23

A silverstone-i istálló ugyanis ezen a téren meglehetősen gyengének mutatkozott idén – ez volt az oka annak is, hogy a legutóbbi, olaszországi hétvégén autói nem tudtak a dobogós helyekért csatázni. Fernando Alonso csak a 9., Lance Stroll pedig mindössze a 16. helyen ért célba, előbbi versenyző pedig úgy nyilatkozott, a csapatnak keményen kell dolgoznia autója hatékonyságán.

Az Aston Martin technikai igazgatója, Tom McCullough osztja a spanyol véleményét – elmondása szerint pedig ez az egyik olyan dolog, melyre nagy hangsúlyt fektetnek a 2024-es autó tervezése során.

„Fernando az autó hatékonyságát említette. Ez egy olyan terület, mely tekintetében a miénk volt az egyik leglassabb autó a végsebesség terén az év elején” – magyarázta a szakember a Motorsport.com című internetes lapnak. „Az alapautóval dolgoztunk ezen, illetve a hátsó szárnyszintekkel is, amiket Monzába vittünk. Ez egy fejlődési terület, egy olyan terület, melyen javulnunk kell a következő évre – ez világos.”

Az idei autó tekintetében már nem sok változtatásra lehet számítani, hiszen a hátralévő versenyhelyszínek közül már csak Las Vegasban lesz nagyobb jelentősége a jó hatékonyságnak, illetve végsebességnek.

„Az autó fő architektúráján, a teljes autón, nem pedig csak a hátsó szárnyán dolgoztunk – számos olyan összetevő van, mely hozzájárul az autó hatékonyságához. És mostantól egészen a szezon végéig a legtöbb pálya olyan, ahol nincs szükség nagy hatékonyságra.”

„Már javában az AMR24-esre fókuszálunk, hogy egy olyan hatékonyra fejlesszük, amennyire csak lehet – hatékonyabbra, mint az ideit.”

McCullough hozzátette, a monzai hétvége rávilágított arra, mennyire nehéz megfelelő kompromisszumot kötni a végsebesség és a leszorítóerő között a jelenlegi autókkal.

„Ki lehet választani a hátsó szárnyszintet úgy, hogy gyors legyél a tempós, leszorítóerőt igénylő kanyarokban. Ez nagyon fontos, hiszen a második Lesmo, az Ascari és a Parabolica után is nagyon hosszú egyenesek vannak. Szóval mindig választani kell az ezen kanyarokban való sebesség, illetve a versenyezhetőség, valamint a végsebesség között.”

„Az első szektorban – különösen az időmérőn – nyilvánvalóan egyetlen lassú kanyar van, és rengeteg egyenes, vagyis motorerőt igénylő szakaszok, melyek padlógázasak. Azt gondolom, ezen generációs autók, illetve az autók karakterisztikája egy kicsit eltérő hátsó szárny filozófiához vezettek.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Erre fókuszál Alonso csapata 2024 előtt
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak
Norrist egy hétig emésztették a Brazíliában történtek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!