Steiner vezetésével a Haas csapata még 2016-ban mutatkozott be a Forma-1-ben, és nem is nyújtott rossz teljesítmény, hiszen az istálló az első két szezonban a konstruktőri 8. helyen zárta a világbajnokságot, 2018-ban pedig eddigi története legjobb eredményét érte el, amikor is az 5. pozícióban fejezte be az idényt.
A várt fejlődés viszont az ezt követő években elmaradt, a Haas pedig tavaly a legutolsó helyen zárt. Végül januárban bombaként robbant a hír, az istálló tulajdonosa, Gene Haas nem hosszabbította meg Günther Steiner lejáró szerződését, kinek helyét Ayao Komatsu vette át. Steiner a nemrég megjelent FORMA-1 RAJT 2024 című magazinban beszélt egyebek mellett menesztésének okairól, és szót ejtett arról is, nem tartja kudarcnak a Haas eddigi történetét.
„Nem nevezném én ezt teljes bukásnak” — mondta az exkluzív interjúban az 58 esztendős szakember. „Az én jövővel kapcsolatos vízióm nem ugyanaz volt, mint a csapattulajdonosé. Mind a 9 másik csapat esetében látni — az összes rajongó láthatja —, hogy invesztálnak. Amikor a költségplafont néhány éve bevezették, nyilvánvalóan mindenki ennek a költségplafonnak a szintjén működött, a Haas viszont nem. Persze nem minden a pénzről szól, de meg kell adni a lehetőségeket. Az invesztálás nem volt meg, ezért a csapat az elmúlt két évben jóformán nem fejlesztett.”
Steiner a lapnak arról is beszélt, voltak-e megkeresései más F1-es istállók részéről a Haasnál eltöltött évek során, de szót ejtett a száguldó cirkuszban szerzett legszebb emlékeiről, a jövőbeli tervekről, és persze sok minden másról is.
Az F1Világ.hu és a G-ADAM SPORT gondozásában készült 84 oldalas Forma-1-es kiadvány már megvásárolható a benzinkutakon, újságárusoknál, valamint a Tesco, SPAR és Lidl áruházakban.